O kaip yra susiję, kad ir Kazlų Rūdoje už
Norvegijos pinigus investuoti mokyklų sporto aikštynų bei
gimnazijos stadiono tartano dangos dengimas, nepaaiškinamai man
stebėtoju būnant per rinkimus labai geri balsavimai už
V.Uspaskicho "Darbo partiją", nuo kurios buvo išrinkta Algimanta
Pabiedinskienė? Kaip suprasti tada vykdomą nežaotą vaikų paėmimą
iš šeimų, kurį stebėjau savo treniruojamų vaikų 4-ių (3-jų
brolių ir 1-os sesutės), su kurių tėvais puikiai bendravau - jie
nebuvo alkoholikais ir jei buvo kokie trūkumai, su jais galima
buvo kalbėtis - jiems psichologiškai-pedagogiškai padėti galima
buvo labai lengvai - patarimus jie puikiai klausydavo. Be to jų
vaikams nepaaiškinamai mano Sporto centro administracija bandė
drausti juos vežti į Lietuvos čempionatą, kaip atimtus nuo tėvų
ir esančius "už įstatymų ribų". Situacijos nedetalizuosiu,
bet tuos 4-is vaikučius teko man už savo asmenines lėšas vežti į
tą Lietuvos čempionatą, o sugrįžus, kai rugsėjo 1-ąjai reikėjo
jiems grįžti į Avikilų (šalia Marijampolės) vaikų globos
namelius puikius, kažkodėl man
teko juos įkalbinėti nuo
savižudybės mėginimo. Ir
kaip tai įvyko, kad kiek vėliau jų draugas 9-metis, jei
neklystų, tų namų sodelyje pasikorė, kada ministrė Algimanta
Pabiedinskienė viešėjo juose? KODĖL MAŽYLIS SAVIŽUDYBEI
PASIRINKO MINISTRĖS ATVYKIMO-VIEŠĖJIMO DIENĄ ? ? ? Kas mažyliui
paskatino tokiam politiniam žingsniui labai reikalingam
valstybinių globos namų naikinimo iniciatoriams ? Ar policija
netyrė galimo vaiko politinio nužudymo-savižudybės inscenizavimo
atvejį?
Aš asmeniškai su buvusia Gynybos ministre Rasa Juknevičiene
buvau susiginčijęs dėl Norvegijoje atimtojo Gabrieliaus iš
motinos Gražinos Leščinskienės, kuri aiškino,
kad ""negalime pyktis su NATO, partnere, kuri, su "vaikų
priežiūros" sustrema, neva, ugdo "kovingus" karius"". Kai poniai
Rasai priminiau Breiviko išžudytus jaunuolius, kurie visiškai
nesipriešino, ponia Rasa iš kart tą mano priminimą ištrynė ir mane iš
F.b. draugų išmetė. Taip susikūrė Šeimų ardymo
mašina - t.y., Sistema, peržengusi žmoniškumo ribas, apie kurią puikia
pasakoja vaikų psichologė Eglė Mirončinkienė (tik ne "Verončinkienė",
kaip ją perkrikštijo
MINFO.lt,) kurios mintis nors ir padrikai sukratė iš Puko
televizijos laidos,
bet akcentai apie girtaujančias šeimas užaštrino principingai
dėl pagalbos žmonėms atsisakyti priklausomybių. Bet, deja, šis
Vaiko "pagrindų" įstatymas gavosi tik kaip Vaiko paėmimo iš šeimos
įstatymu.
Todėl
šį Kauno Forumo MOKSLINĖS konferencijos puslapį skiriu kaip Valstybei ir Tautai pavojaus varpų
skambėsį, kai nusirista iki
stalinizmo-hitlerizmo, kurį paminėjo atvirame Dovilei
Šakalienei laiške,
Lietuvos
tėvų forumo
pirmininkas
Darius
Trečiakauskas,
pradėjęs šio Kauno forumo konferenciją naujuose VDU rūmuose.
Jame jis pateikė jausmingus akcentus.
Klausantis pranešėjo, nevalia prisimeni Stalino
laikų vaikystę, kai tėvai gąsdindavo mokykloje nieko prieš
valdžią nekalbėti, nes išveš į Sibirą.
bet, kad NUO TĖVŲ ATSKIRS - TOKIŲ KALBŲ VAIKYSTĖJE NEPAMENAME.
O
dabar jau mūsų šalies gyvenime valdininkai viską pradeda spęsti
kaip Š.Korėjoje.
Net "konstitucinės
ir pilietinės teisės apribotos, pagal savižudybių
skaičių esame pirmaujantys tarp pasaulio šalių, pagal
darbo užmokestį – ES „uodegoje“, pagal laimės indeksą,
matyt, iš vis už matavimo ribų"
- taip prieš 5 metus Darius minėjo interviu, kuris
vadinosi: "Ar iš tiesų
valdžia nori išgirsti Tautos
balsą?".
,,,
|
Šiame nuotraukų
diptike, kurįį
galite
pasididinti, matote Kauno forumo darbo pradžios
momentą, kai pirmąjį pranešimą pradėjo Darius
Trečiakauskas, pastarųjų įvykių žinomas advokatas
Dambrauskas ruošiasi paskutiniajam apibendrinančiajam
pranešimui. |
Pažymėtina,
kad Dariaus vadovaujamas mūsų šalies Tėvų forumas šiuo metu
pritaria pataisoms Ramūno Karbauskio pateiktoms vaiko teisių
apsaugos pagrindų įstatymo.
Jame
atkreiptas dėmesys, kad
teigiamai
tas
Tėvų forumas
vertina
projekto siekį nuo
grėsmės vaikui lygio nustatymo koncepcijos pereiti prie pagalbos
vaikui ir šeimai poreikio vertinimo koncepcijos.
Taip būtų sukurtos prielaidos specialistams spręsti ne vaiko
teisių pažeidimų, smurto ar nepriežiūros pasekmes, bet dirbti su
šių reiškinių priežastimis, kas, manytina, daugeliu atveju
apskritai apsaugotų nuo bet kokio pobūdžio vaiko teisių
pažeidimų.
Pagal D.Trečiakauską, net
Niurnbergo procese žmonių
naikintojai aiškino, kad jie tik laikėsi galiojančių įstatymų
Todėl D.Šakalienės inicijuota sistema šeimas-tėvus laiko
galimais "nusikaltėliais", tėvams užkraunanti tik pareigas ir
atsakomybes be jokių jiems teisių, ir galių, reikalauja
bekompromisio paklusimo - aklo vykdymo, net verčiant tėvus
pasirašyti „konfidencialumo“ sutartis dėl jų vaikų atėmimo iš
šeimos,. Tai konclagerio ir kalėjimo subkultūros formavimas.
Tokia SISTEMA PRADĖJO VEIKTI PRIEŠ VALSTYBĘ, nes
veikia prieš vaikus, tėvus ir šeimą. Tai pačios Valstybės pamatų
griovimas, nes ta sistema nukreipta net prieš Konstituciją,
prieš visuotinę žmogaus teisių deklaraciją, prieš humanizmą ir
pamatines žmogiškąsias vertybes, prieš patį Žmogų.
Tad Respublikos žurnalistė Daiva Strikulienė apie šį forumą
parašė, kad
"Valdžia turi suvokti, kad suklydo".
Mokslininkės - Kauno forumo pranešėjos Ramunės
Jurkuvienės 4-turgubą
nuotrauką galima pasididinti |
Antro šio Forumo pranešimo
autorė-mokslininkė Ramunė Jurkuvienė
išgarsėjo savo straipniu portale 15 min., kuri šokiravo
visuomenę pavadinimas:
"Ramunė Jurkuvienė: Amputacija geriausia
priemonė nuo
galvos skausmo, arba
Dar kartą apie vaiko
paėmimą
iš šeimos".
Man asmeniškai
D.Šakalienės įstatymas primena garsųjį chirurgą
Vlada Kuzmą,
kuris mano tėvui; dar paaugliui pasiūlė nupjauti koją, tai mano
senelė, susijaudinusi nuo jo pasiūlymo, iš kart visam gyvenimui apkurto.
Tada mano senelis-farmacininkas, atrado nežymų gydytoją, kuris
pasakė, kad amputuoti bet kada suspės, bet, pirmiau, ryžosi
išgydyti koją- ir išgydė!
Tik per sąnarį (kelio) liko raišas, bet su nuosava koja.
|
TAIP IR D. ŠAKALIENĖ
SIŪLO NE GYDYTI, O AMPUTUOTI GALVAS.Taigi, mano tėvas, turėdamas ne protezą, o nuosavą
nesilankstančią koją, pradėjo mokytis Vytauto Didžiojo
universitete (VDU), kuriame po 50-tes metų ši pranešėja
Ramunė Jurkuviėnė studijavo socialinio darbo
magistrantūrą. Deja, po karo vėl sovietams
atėjus, mano tėvas pervadintame ne VDU, o KPI tampa pirmuoju
elektrotechnikos absolventu, kuriame lieka dirbti visam
gyvenimui. Jame Lietuvoje
televizijos įvedimo progą apie ją parašo knygą, pagal kurios
teoriją tik dabar skaičiavimais bei mūsų
planetos matavimais įrodžiau, kad prieš 50 metų
savo radaru "žūstančio" J.Gagarino matyti negalėjau,
nes mūsų planeta nėra plokščia. Taip, kad vietoje
J.Gagarino, mačiau trigubai aukščiau skridusį jo žudiką -
bandomąjį tada naikintuvą Su-15, kuris man iš radaro dingo, kai
nusileido, kad
mūsų planetos pirmąjį kosmonautą nužudyti. beveik tuo pačiu
metu, kai jis "žuvo".
Todėl
už netylėjimą aš pastoviai jau 7-tą kartą esu
Facebook-e blokuojamas ir mane blokuoja - F.b. automatams
neprotaujantiems skundžia skundimų Vaikų GESTAPUI skundimo
ideologai, net, greičiausia, vaikų prekybos tinklui galintys
priklausyt - kam įdomu,
mano veidaknygėje susirasite.
Taigi dėl tos mano tėvo-paauglio išsaugotos-nenupjautos kojos,
jo jaunesnė sesutė (mano teta; a.a. Halina Salienė) po karo tampa
Kazlų Rūdos vyriausia gydytoja-pediatre, galėjusią gydyti ir šio
Kauno forumo antrąją pranešėją Ramunę Jurkuvienę, kurioje
Ramunės tėvas-gydytojas bei politinis kalinys slapstėsi nuo
persekiojimo kurį laiką.
Sovietmetyje
persekiota ir pati Ramunė buvo - jai nenorėjo užskaityti
medicinos instituto baigimo. Todėl šios totalitarinės sistemos
griuvėsių likučius socialiniame sveikatos moksle atpažinti,
greičiausiai, poniai Ramunei nėra sunku.
Taip, kad, JEIGU MANO SENELĖ IŠ SUSIJAUDINIMO DĖL SŪNAUS - MANO
TĖVO KOJOS PRARADO KLAUSĄ VISAM GYVENIMUI - TAI TADA KOKS
JAI SVEIKATOS PAKENKIMAS BŪTŲ, JEI IŠ JOSIOS BŪTŲ MANO TĖVĄ IR
TETĄ KAS BANDĘS ATIMTI ? ? ?
Tai, būtent, minėtame straipsnyje bei paskaitose
Ramunė Jurkuvienė
ir įrodo, kaip
sužeidžiama vaiko psichika su svetimais žmonėmis
pasijaučia labai nesaugiai, kaip paveikia jo psichiką
atskyrimo nuo mamos baimė labai giliai glūdinti vaiko
pasąmonėje. Dėl tokio atskyrimo išgyvenamas dėl ko suintensyvėja
jo emocinės reakcijos vaikai rodo stiprius pykčio ar priešiškumo
jausmus, arba užsidaro. Dažnai pasireiškia
psichosomatinės reakcijos – t.y. vaikams ima skaudėti galvos,
pilvai, sutrinka virškinimas.
Vaikams tai milžiniškas sukrėtimas - sunkiai atitaisomos
traumos. Būtent, tokią traumą patyrė 2012-05-17 Garliavoje per
prievartą išnešta klykianti Deimantė Kedytė. Dėl josios galvos
ir pilvo skausmo Laimutė Stankūnaitė videofilmu kreipėsi į
visuomenę pagalbos, tuos galvos ir pilvo skausmus minėdama.
Juolab, net po pusmečio už to per prievartą
išnešto vaiko priežiūrą atsakinga
Vilniaus savivaldybės
VTAT skyriaus vedėja Lina Juškevičienė
rašte Lietuvos Žmogaus teisiųnimo
asociacijai apie tuos pačius mergaitės negalavimus minėjo,
kai iki tolei pas senelius ji tų negalavimų neturėjo.
Štai,
5 min. 20 sek. įraše docentė
Ramunė mini, kad ruošiant skubotai Matuko reformą, visai nebuvo
atsižvelgta į
narkomanijos pavojų. Būtent, aš irgi dėl tos pačios priežasties
visiems Seimo nariams rašiau laišką to įstatymo priėmimo
dieną, nes nuo visų Seimo narių buvo nuslėpta
Matuko užmušimo priežastis - abiejų tėvų apsvaigimas
narkotikais, kuris buvo nustatytas ir paskelbtas viešai, tik
vakare prieš to įstatymo priėmimą
|
Todėl supratęs, kad Seimo nariai buvo
apgauti, jiems visiem
parašiau šį laišką su smurto prieš vaikus pokyčio
diagrama. Ši diagrama rodo, kad smurto prieš vaikus
padidėjimas prasidėjo nuo 2012 m. vidurio, kai
Garliavoje televizijos transliacijos metu buvo per
prievartą išneštas klykiantis vaikas, tai reik manyti,
kad toks VALSTYBĖS PADEMONSTRUOTAS PRIEVARTOS
PRIEŠ VAIKĄ PAVYZDYS autoritarinės pedagogikos pakraipos
tėvams galėjo įtakoti smurto didėjimą.
Na, o dėl mano laiško Seimo nariams, gaila, tada buvo
jau per vėlu, nes sesijos dieną Seimo nariai, matyt, ėjo
tiesiai į posėdžių salę to makabriško įstatymo priėmimui
ir mano laišką perskaitė tik po to įstatymo priėmimo,
kai užėjo į savo administracijas.
Tad nieko keisto, kad net tokie Seimo nariai kaip Naglis
Puteikis ir Mindaugas Puidokas balsavo už jo
priėmimą, nors dėl jo projekto vyko aistros visuomenėje.
Šio įstatymo klastą įžvelgti išdrįso tik vienintelė
Seimo narė Aušra Maldeikienė.Todėl to Kauno
Forumo konferencijos pradžioje pakartotinai vėl įteikiau
Mindaugui Puidokui tą laišką, pasakydamas, kad
Facebook-e tai mano prieš vaikus smurto kreivės
nuotraukai buvo atlikta Kibernetinė ataka - buvo dingęs
tos nuotraukos aprašymo - t.y. Seimo nariams laiško
tekstas. Ta Kibernetinė ataka slėpė tą mano tekstą gana
ilgai, būtent, Krušinskų šeimos skandalo metu,
kuri ir įrodo, kad yra kažkokia Vaikų atiminėjimo
organizuota struktūra |
Taigi, LSMU Bioetikos katedros docentės
Ramunės Jankuvienės pranešime VAIKŲ TEISIŲ
APSAUGA: IŠŠŪKIAI ŠEIMOS AUTONOMIJAI. Lektorė pradėjo
nuo L.R. Konstitucijos 38 straipsnio, kad
Šeima-visuomenės ir valstybės pagrindas. |
|
Pagal R. Jankuvienę Šeimos sąveikauja su sistemomis,
kaip etnokultūrinė, ūkio-ekonomine, socialine,
sveikatos, edukacijos ir teisėsaugos. Pastaroji ir
kitos, vietoje to, kad telktų šeimas, jas išplėšo -
šeima tarnauja šiai gausybei institucijų. Šeima yra
visuma, o ne kažkokių pavienių žmonių sambūris. Todėl
reikalinga neperžengti šeimos autonomijos ribas, jos
orumą, valstybinės institucijos turi gerbti tas šeimos
ribas, jos struktūrą. Juk šeimos ORUMAS kaip prigimtinės
ir neatimamos teisės
moralėje, etikoje,
teisėje ir politikoje siekia dar Švietimo epochą.
Bet, kai į
šeimą net nekviestas įsiveržia pareigūnas, tai jau
pažeidžia savireguliaciją, kaip ir biologijoje, žmogui
susirgus, įsijungia savireguliacijos sudėtingi
kompensavimo mechanizmai. |
|
Tokie patys mechanizmai veikia ir šeimoje. O įsiveržus
pareigūnui į šeimą - tos savireguliacijos mechanizmus sugriauna
- šeima pradeda gyventi baimėje. Todėl
siūlyčiau,
klausantis docentės Raumunės Jankuvienės paskaitą, stebėti
šiuos josios kanonus:
|
Padedant šeimoms, institucijos neturėtų pažeisti šeimų
privatumo. Lektorė R. Jankuvienė pabrėžė, kad
Olandijoje yra seniūnijose yra pranešėjai, kurie pastebi
institucijų veiksmų klaidas, nes pranešėjai ir
institucijos dirba, kad padėti šeimai, kad tai šeimai
ištikrųjų būtų geriau o Lietuvoje pranešama, kad ji būtų
nubausta, kad jai būtų blogiau. Stebina, kad tame
įstatyme fizinės bausmės neleidžiamos, bet neleidžiamos
tėvams, o Valstybei leidžiamos. Vadinais, mūsų Lietuvoje
įstatymas už smurtą. Ir jėgos naudojimas niekur neturėtų
būt taikomas. |
|
Todėl
Kauno apygardos teisme nagrinėjamoje Kručinskų byloje,
kurioje yra sprendžiamas vaikų paėmimo iš tėvų teisėtumo
klausimas, advokatas pateikė prašymą teismui kreiptis į
Konstitucinį Teismą siekiant ištirti byloje taikytino
įstatymo atitikimą Konstitucijos nuostatoms. Prašymas
grindžiamas tokiais motyvais:
PRAŠOMA
PERDUOTI KONSTITUCINIAM TEISMUI IŠTIRTI VAIKO TEISIŲ
APSAUGOS PAGRINDŲ ĮSTATYMO ATITIKIMĄ LIETUVOS RESPUBLIKOS
KONSTITUCIJAI
Klaidinga manyti jog problema yra ne Vaiko teisių apsaugos
pagrindų įstatymu nustatytame reguliavime, o, kaip teigia
sisteminiai valdininkai, poįstatyminiuose aktuose bei
netinkamame jų vykdyme. Būtent šis įstatymas užprogramuoja
tas neigiamas pasekmes, kurios šiandien jaudina kiekvieną
jauną šeimą auginančią vaikus. Esminė problema, kad šiuo
įstatymu yra kėsinamasi į šeimos privatumą bei privataus
gyvenimo neliečiamumą, t.y. į Lietuvos Konstitucijos ginamas
vertybes. Šiuo teisiniu reguliavimu į bet kuriuos tėvus ar
įtėvius žvelgiama a priori kaip į socialiai neatsakingus.
Todėl dabartinis Seimo narių bandymas iš esmės pataisyti
įstatymą nors ir yra sąžiningas bandymas, tačiau tam tikra
desperatiška priemonė gelbėti akivaizdžiai nenormalią
situaciją, peržengusią Konstitucijos saugomų vertybių
raudonąsias linijas. Todėl spekuliatyvu, neatsakinga ir
diletantiška tokiais atvejais bandyti pasitelkti pop „žvaigždes”
bei klijuoti „etiketes” įstatymo pataisas įvardinant „Vaikų
mušimo įstatymu”. Tokiu atveju patį taisomą įstatymą tektų
pavadinti „Vaikų atėmimo įstatymu”.
Dėl bylų nagrinėjimo supaprastinto proceso tvarka
prieštaravimo Vaiko teisių konvencijai
1.Remiantis Konstitucijos 138 str. 3 dalimi tarptautinės
sutartys, kurias ratifikavo Lietuvos Respublikos Seimas, yra
sudedamoji Lietuvos Respublikos teisinės sistemos dalis.
2.Vaiko teisių konvenciją (Priimta Generalinės Asamblėjos
44/25 rezoliucija pagal Trečiojo komiteto pranešimą
(A/44/736 ir Corr. 1)(toliau – Konvencija) LR Seimas
ratifikavo 1995-07-03. Prisijungdama prie Konvencijos
Lietuva įsipareigojo užtikrinti vaikams joje numatytas
teises.
3.Konvencijos 9 straipsnyje nustatyta, kad valstybės dalyvės
užtikrina, kad vaikas nebūtų išskirtas su savo tėvais prieš
jų norą, išskyrus tuos atvejus, kai kompetentingi organai,
vadovaudamiesi teismo sprendimu ir taikytinais įstatymais,
atitinkama tvarka nustato, kad toks atskyrimas yra būtinas
vaiko interesams. Tai nustatoma inter alia, kai tėvai
žiauriai elgiasi su vaiku arba juo nesirūpina. Taip pat
nustatyta, kad sprendžiant dėl vaiko atskyrimo, visoms
suinteresuotoms šalims suteikiama galimybė dalyvauti
kiekviename nagrinėjimo procese ir pareikšti savo požiūrį.
4.Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 42 straipsnio 1
dalies 2 punkte nustatyta, kad esant tam tikriems pagrindams
atitinkama valstybės vaiko teisių institucija ne vėliau kaip
per 3 darbo dienas Civilinio kodekso 3.2541 straipsnyje
nustatyta tvarka kreipiasi į teismą dėl leidimo paimti vaiką
iš jo tėvų ar kitų jo atstovų pagal įstatymą išdavimo. Taip
pat CPK 3.2541 straipsnyje „Vaiko paėmimas iš jo atstovų
pagal įstatymą” nustatyta, kad kai yra šio kodekso 3.254
straipsnyje nustatyti pagrindai, valstybinė vaiko teisių
apsaugos institucija Vaiko teisių apsaugos pagrindų
įstatymo nustatyta tvarka gali paimti vaiką iš jo atstovų
pagal įstatymą; Valstybinė vaiko teisių apsaugos
institucija, paėmusi vaiką šio straipsnio 1 dalyje
nurodytu atveju, privalo per tris darbo dienas kreiptis į
teismą dėl leidimo paimti vaiką iš jo atstovų pagal
įstatymą. Prašymas išduoti leidimą paimti vaiką iš jo
atstovų pagal įstatymą nagrinėjamas Civilinio proceso
kodekso XXXIX skyriuje nustatyta tvarka.
5. Minėtos nuostatos neatitinka aukščiau minėtų Vaiko teisių
konvencijos 9 straipsnio nuostatų, o tai reiškia, kad ir
prieštarauja Konstitucijos 138 str. 3 daliai.
6. Visų pirma, Konvencijoje nurodyta, kad turi būti
vadovaujamasi teismo sprendimu. Tuo tarpu bylą nagrinėjant
pagal CPK XXXIX skyriuje nustatytą tvarką yra priimama
nutartis. Galima būtų interpretuoti, kad sprendimo sąvoka
Konvencijoje taikoma plačiąja prasme (t.y. bet kokiems
teismo procesiniams sprendimams, inter alia nutartims).
Tačiau atsižvelgiant į skirtingus sprendimo bei nutarties
priėmimo procesinius reikalavimus bei sisteminį teisės
aiškinimą – sprendžiamos teisinės vertybės pobūdį, galimą
ginčo santykį, CPK XXXIX skyriaus paskirtį, tik teismui
priskirtą diskreciją skirti žodinį bylos nagrinėjimą ir kt.
– toks teorinis interpretavimas būtų nepagrįstas. Be to,
esamas teisinis reglamentavimas neatitinka aukščiau minėtos
Konvencijos nuostatos, kadangi Konvencijoje numatyta jog
teismo sprendimu turi būti nustatyta, jog toks atskyrimas
yra būtinas vaiko interesams, o tai sąlygoja platesnę
aplinkybių ištyrimo svarbą, todėl sprendimo, o ne nutarties
privalomumą. Antra, dabartinis reglamentavimas neužtikrina
šalių galimybės dalyvauti kiekviename nagrinėjimo procese ir
pareikšti savo požiūrį, kadangi dabartinis procesas (dėl
leidimo išdavimo) įprastinai yra rašytinis.
7.Tuo tarpu vaiko paėmimu iš tėvų (ar kitų įstatyminių
atstovų) kėsinamasi į konstitucines vertybes bei žmogaus
teises. Todėl konstitucinės reikšmės klausimas negali būti
sprendžiamas supaprastinto proceso (kuriuo yra ir CPK XXXIX
skyriuje nustatytos kategorijos bylos) tvarka, o dabartinis
reglamentavimas prieštarauja konstitucijos nuostatoms.
Dėl privalomo advokato dalyvavimo procese
8.Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos
6 straipsnyje numatyta teisė į teisingą bylos nagrinėjimą.
Šio straipsnio c dalyje numatyta, kad kiekvienas turi teisę
gintis pats ar padedamas savo paties pasirinkto gynėjo arba,
jei neturi pakankamai lėšų gynėjui atsilyginti ir kai tai
reikalinga teisingumo interesams, nemokamai gauti advokato
pagalbą. Pažymėtina, kad šio straipsnio taikymo praktika yra
gerokai platesnė negu teisė turėti gynėją baudžiamojoje
byloje. Tuo tarpu nagrinėjamame teisiniame santykyje
sprendžiamas vaiko atskyrimas nuo tėvų teisėtumas. Todėl iki
galutinio teismo sprendimo (be to neužtikrinus objektyvaus
proceso ir pilnutinio teisių atstovavimo) nėra pagrindo
laikyti, kad toks vaikų atskyrimas galėtų būti vykdomas
išskirtinai vaikų interesais ir, kad jis netampa tam tikra
bausmės forma. Tuo tarpu net ir pagal BPK nuostatas teisiant
nepilnametį asmenį yra privalomas advokato dalyvavimas.
9.Tiriant vaiko paėmimo pagrįstumo klausimą esminę reikšmę
turi objektyvus kraštutinės priemonės (vaiko paėmimo iš
šeimos) taikymo pagrįstumas bei proporcingumas. Todėl
remiantis nurodytais pagrindais Įstatymo nuostatos, kiek jos
neužtikrina vaikui ir jo įstatyminiams atstovams teisminiame
procese, kuriame sprendžiamas klausimas dėl galimo vaiko
paėmimo (ypač dėl skubaus jo paėmimo bei laikinosios globos)
privalomo įstatyminių atstovų pasirinkto advokato dalyvavimo
– pažeidžia Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos
konvencijos 6 straipsnyje numatytą teisę į teisingą bylos
nagrinėjimą bei Konstitucijos 138 str. 3 dalį.
Dėl vaikų paėmimo teisėtumo išnagrinėjimo ne daugiau negu
per 48 val.
10.Nuostata dėl vaikų skubaus paėmimo iš šeimos, kiek ji
nėra ribojama šio klausimo išsprendimo ne daugiau negu per
48 val. – prieštarauja Konstitucijoje 20 str. nuostatai.
Remiantis Konstitucijos 20 str. 3 dalimi nusikaltimo vietoje
sulaikytas asmuo per 48 valandas turi būti pristatytas į
teismą, kur sulaikytajam dalyvaujant sprendžiamas sulaikymo
pagrįstumas; jeigu teismas nepriima nutarimo asmenį suimti,
sulaikytasis tuojau pat paleidžiamas. Taigi ši Konstitucijos
norma nusikaltimu įtariamam asmeniui garantuoja operatyvų jo
sulaikymo pagrįstumo ir teisėtumo išsprendimą. Tuo tarpu
VTAPĮ tokios teisės nenumato nei vaikui, kuris yra paimamas
iš šeimos, nei jo įstatyminiams atstovams, kuriems vaiko
atskyrimas tampa tam tikra (dažnai net ypatingo žiaurumo)
bausmės forma.
11.Konstitucijos 38 straipsnyje nustatyta, jog šeima yra
visuomenės ir valstybės pagrindas (1 d.), valstybė saugo ir
globoja šeimą, motinystę, tėvystę ir vaikystę (2 d.), tėvų
teisė ir pareiga auklėti savo vaikus dorais žmonėmis ir
ištikimais piliečiais iki pilnametystės juos išlaikyti (6
d.), vaikų pareiga globoti tėvus senatvėje (7 d.), Žmogaus
teisės ir laisvės yra prigimtinės (Konstitucijos 18 str.).
Įstatymų leidėjas, reguliuodamas šeimos santykius, privalo
paisyti Konstitucijos principų ir normų. Tai inter alia
reiškia, kad negali būti nustatytas toks teisinis
reguliavimas, pagal kurį vaiko paėmimas iš šeimos bei jo
atskyrimas nuo tėvų galėtų būti įvykdytas paneigiant kitas
prigimtines Žmogaus teises, kylančias iš šeimos, motinystės,
tėvystės ir vaikystės globojimo ir saugojimo principo. Taip
pat negali būti nustatytas toks teisinis reguliavimas, pagal
kurį vaiko paėmimas iš šeimos bei jo atskyrimas nuo jo tėvų
(ar kitų įstatyminių atstovų) galėtų būti sprendžiamas
supaprastinto proceso tvarka neužtikrinant net ir tų
minimalių teisių bei teisinių garantijų, kurias Konstitucija
užtikrina net nusikaltimu įtariamam asmeniui.
12.Vadovaujantis Konstitucijos 22 str. Žmogaus privatus
gyvenimas neliečiamas; taip pat informacija apie privatų
asmens gyvenimą gali būti renkama tik motyvuotu teismo
sprendimu ir tik pagal įstatymą; įstatymas ir teismas saugo,
kad niekas nepatirtų savavališko ar neteisėto kišimosi į jo
asmeninį ir šeimyninį gyvenimą, kėsinimosi į jo garbę ir
orumą. Tuo tarpu VTAPĮ neužtikrina privataus gyvenimo
neliečiamumo.
13.Konstitucijos 39 straipsnyje nustatyta, kad valstybė
globoja šeimas, auginančias ir auklėjančias vaikus namuose,
įstatymo nustatyta tvarka teikia joms paramą. Taip pat, kad
nepilnamečius vaikus gina įstatymas. Tai sąlygoja, kad
įstatymais nustatytos atitinkamų teisių garantijos
laikytinos konstitucinių nuostatų įgyvendinimu.
14. Šeimos stiprinimo įstatymas turi subordinacinę normą,
pagal kurią Seimas ir Vyriausybė, rengdami ir įgyvendindami
teisės aktus šeimos politikos srityje, vadovaujasi šiame
įstatyme nustatytais šeimos stiprinimo įgyvendinimo
principais ir bendrosiomis šeimos stiprinimo nuostatomis (16
str. 5 d.).
15. Tuo tarpu VTAPĮ nustatytu teisiniu reguliavimu
pažeidžiami esminiai šeimos stiprinimo įgyvendinimo
principai, nustatyti Šeimos stiprinimo įstatymo 3
straipsnyje. Pagal vieną iš šių principų (3 str. 8 p.) –
tėvų teisės ugdyti vaikus pagal savo įsitikinimus principą –
tėvai ir globėjai ne tik rūpinasi vaikų religiniu ir
doroviniu auklėjimu, bet ir renkasi jų ugdymo formą pagal
savo įsitikinimus, jeigu tai neprieštarauja teisėtiems vaiko
interesams. Taigi socialiai atsakingi tėvai (globėjai),
vadovaudamiesi vaiko interesu bei vykdydami Konstitucijos 38
str. 6 d. nustatytą konstitucinę pareigą auklėti savo vaikus
dorais žmonėmis ir ištikimais piliečiais, turi teisę
pasirinkti jų ugdymo formas pagal savo įsitikinimus. Tai
reiškia, kad siekdami vaiko interesų jie turi teisę taikyti
ir griežtas, jų įsitikinimus, šeimos, tautos, religijos
tradicijas atitinkančias auklėjimo priemones, o kėsinimasis
į tokią teisę yra kėsinimasis tiek į privataus ir šeimos
gyvenimo neliečiamumą, tiek ir į konstitucines vertybes.
16. Intervencija į šeimos gyvenimą yra kraštutinė priemonė,
todėl ji pateisinama tik esant tam tikrai juridinių faktų
sudėčiai. Tai reiškia, kad tik tokia šeima, kurioje tėvai (įtėviai)
savo konkrečia veika (veikimu ar neveikimu) leidžia juos
priskirti socialiai neatsakingiems tėvams, galėtų patirti
valstybės institucijų intervenciją į šeimos gyvenimą
siekiant tokiems tėvams (įtėviams) suteikti socialiai
atsakingos tėvystės įgūdžius. Tačiau ir tokiais atvejais
privalo būti laikomasi kitų įstatyminių šeimos stiprinimo
(tai yra konstitucinių teisių įgyvendinimo) principų:
privataus gyvenimo neliečiamumo principo, pagal kurį
įgyvendinant šeimos stiprinimo priemones ir teikiant paramą
bei pagalbą šeimai, užtikrinama, kad šeima nepatirs
neteisėto, nebūtino ir neproporcingo kišimosi į jos privatų
gyvenimą (3 p.), tėvystės ir motinystės papildomumo principo
– teikiant paramą ir pagalbą šeimai turi būti atsižvelgiama
į vaiko prigimtinį poreikį turėti tėvą (įtėvį) ir motiną (įmotę)
(4 p.).
Teismui nepatenkinus šio prašymo nagrinėjamoje civilinėje
byloje bus siekiama analogišką prašymą Lietuvos
Konstituciniam Teismui pateikti per Seimo narių grupę.
Jeigu laiko mašina mus su visa dabartine valstybe
nukeltų į vaikystę, mes visi būtume paimti iš tėvų ar
senelių ir užaugtume vaikų namuose, pas globėjus ar
būtume įvaikinti.
Kas bent kiek susipažinęs su “vaiko teisių apsaugos“
įstatymu ir kukuraičių instrukcijomis, žino – pagal
dabartinę įstatyminę tvarką kiekvienas vaikas gali būti
paimtas iš kiekvienos šeimos.
Ne vaiką iš tėvų paima. Iš vaiko atima jo tėvus, šeimą
ir visą jo pasaulį. Ar kas pagalvoja, kas darosi jo
širdelėje, kai kokios nors svetimos tetos kambarėlyje ar
ligoninės palatoje, kur reikia savaites laukti
ekspertizių, užgesta šviesa ir vaikelis lieka tamsoje
vienas?
Niekam tai ir nerūpi, nes valdžia žino geriau ir myli
teisingiau. Valstybė pavirto realia grėsme kiekvienai
šeimai. O to, ko bijai, niekada nemyli ir negali mylėti.
Baisiausia yra ne žmonių bėgimas iš Tėvynės. Dar baisiau
– vidinė emigracija, kai valstybė išeina iš žmogaus
širdies. Tuštumą gali užpildyti bet kas. Ir tai –
didžiausia grėsmė nacionaliniam saugumui.
Detaliau prašome išklausyti
advokato Sauliaus Dambrausko išsamiau pranešimo videoįrašą.
Galima
pasididinti |
Apie Seime
svarstomą R.Karbauskio ir ministro Kukuraičio
projektus, Mindaugas Puidokas pabrėžė:
"...Ir kada tu apjungi du visiškai skirtingus
projektus į vieną, gauni tokią mišrainę, kuri
niekaip negali išspęsti, tų problemų, kurias mes
turime Vaiko apsaugos sistemoje". Toliau
siūlau išklausyti videoįrašą
Taip pat
skaitykite, kaip
R.
KARBAUSKIS PATEIKĖ PAKOREGUOTAS
M. PUIDOKO DARBO GRUPĖJE PARENGTAS VAIKO TEISIŲ
PATAISAS
Mindaugas Puidokas: „Mano suburtoje ekspertų darbo
grupėje parengtų pataisų pateikti Seime leista
nebuvo, bet džiaugiuosi, kad mūsų sunkaus darbo
pagrindu gimė kompromisinis projektas. |
|
Ar atitinka privatizuotos įstatymų stūmikų NVO naudai "vaiko
teisių apsaugos" sistemos reikaliukai tarptautinius
žmogaus teisių dokumentus?
Aišku, kad neatitinka. Tik kam čia rūpi tos žmogaus
teisės? Jos rūpi tik tada, kai reikia tiems kam reikia.
Tai pabrėžė Lietuvos žmogaus teisių asociacijos
pirmininkas Romualdas Povilaitis:
ROMUALDAS POVILAITIS: KOKIUS TARPTAUTINIUS ŽMOGAUS
TEISIŲ DOKUMENTUS PAŽEIDŽIA VAIKO TEISIŲ APSAUGOS
PAGRINDŲ ĮSTATYMAS?
|
Lietuvos
žmogaus teisių gynimo asociacijos nuomonė dėl vaikų ir jų tėvų
teisių
Vaiko teisių
apsaugos pagrindų įstatymo kontekste
2019-01-22
Kaunas
1. Vaikų
teisės yra žmogaus teisių dalis. Kuriant arba tobulinant teisės
aktus, nusakančius vaikų teises, būtina remtis svarbiausiais
žmogaus teisių dokumentais. Žmogaus teisės yra universalios ir
taikomos visiems žmonėms, todėl kalbant apie vaikų teises
negalima pamiršti jų tėvų teisių, kurios sudaro neatskiriamą
vienovę. Šių teisių tarpe ypatingą vietą užima teisė sukurti
šeimą, turėti ir auginti savo vaikus.
2. Sprendžiant
vaikų ir visuomenė santykių problemas vaiko interesai yra
svarbiausi. Tarp jų ypač svarbus yra ryšys su motina ir tėvu. „Vaikas
turi augti jausdamas tėvų globą ir atsakomybę, (…) mažamečio
vaiko (…) negalima išskirti su motina“ (Jungtinių
tautų (JT) Vaiko teisių deklaracija, 1959 m., 6 principas).
3.
Tarptautiniai žmogaus teisių dokumentai akcentuoja ypatingą
šeimos kaip natūralios ir pagrindinės visuomenės ląstelės
vaidmenį vaikų atžvilgiu. Vaikas visapusiškai ir harmoningai
gali vystytis tik augdamas šeimoje, o ji yra atsakinga už
nepilnamečių vaikų išlaikymą ir auklėjimą. (Vaiko
teisių konvencija, (JT, preambulė; Tarptautinis pilietinių ir
politinių teisių paktas, JT, 23 str.; Tarptautinis ekonominių,
socialinių ir kultūrinių teisių paktas, JT, 10 str.).
4. Žmogaus
teisės garantuoja šeimos institucijos ir jos narių autonomiškumą.
Niekas neturi patirti savavališko kišimosi į asmens privatumą,
jo šeimos gyvenimą, buitį“. (Visuotinė
žmogaus teisių deklaracija, JT, 1948 m., 12 str.).
5. Sprendžiant
vaiko auginimą šeimoje svarbu „deramai atsižvelgti į kiekvienos
tautos tradicijas ir kultūros vertybių svarbą vaiko apsaugai ir
harmoningam vystymuisi“. (Vaiko
teisių konvencija, 1989 m., preambulė). Vietiniai
papročiai turi būti įvertinami (Vaiko
teisių konvencija, 1989 m., 5 str.) Kardinalus
ir skubotas kitos kultūros šalių vaikų teisių apsaugos praktikos
perkėlimas gali sukelti gilius neigiamus padarinius visuomenėje.
6. Valstybė,
deklaruodama pareigą rūpintis šeima, turi teikti jai visapusišką
pagalbą, nes auklėjant bei ugdant vaikus šeimai tenka ne tik
didelė atsakomybė, bet ir nelengva našta. „Šeimai turi būti
suteikta reikiama apsauga ir pagalba“(Vaiko teisių
konvencija, JT, 1989 m., preambulė). Materialinės
šeimos gyvenimo sąlygos priklauso ne tik nuo tėvų darbštumo, bet
ir nuo valstybės vykdomos socialinės ekonominės politikos. „Kiekvienas
žmogus turi teisę į pakankamą savo ir savo šeimos gyvenimo lygį“ (Tarptautinis
ekonominių, socialinių ir kultūrinių teisių paktas, JT, 11 str.;
Visuotinė žmogaus teisių deklaracija, JT, 25 str. 1 dalis.).
Tais atvejais, kada reikia apginti vaiko interesus išsaugant
šeimos (tėvų) teises, gali būti taikomos socialinės programos (Vaiko
teisių konvencija, JT, 19 str. 2 d.).
Galima pasididinti |
7.
Priimant vaiko teises apibrėžiančius įstatymus bei
poįstatyminius aktus būtina laikytis tiek tarptautinių
žmogaus teisių dokumentų raidės, tiek jų dvasios, o taip
pat įvertinti teigiamas ir neigiamas kitų šalių vaikų
apsaugos sistemų praktikos puses. Neigiamas Norvegijos
vaikų apsaugos tarnybos Barnevernet vertinimas buvo
pateiktas Europos Tarybos parlamentinėje Asamblėjoje (Council
of Europe: child protection agencies must respect
parental rights).
Lietuvos žmogaus teisių gynimo asociacijos pirmininkas
Romualdas Povilaitis
|
Vaikas – Šeima -Valstybė
Konferencija apie vaiko teisių problemas
Kaunas 2019 m. sausio 22 d. 17.30 – 20.00
VDU
Humanitarinių mokslų fakultetas, Kaunas, Putvinskio g.23
R E Z
O L I U C I J A
Lietuvos Respublikos Prezidentei Daliai Grybauskaitei
Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkui Viktorui Pranckiečiui
Lietuvos Respublikos Seimo frakcijoms
Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui Sauliui
Skverneliui
Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ministrui Linui
Kukuraičiui
Žiniasklaidai
1. 2018 metais įsigaliojusi Vaiko teisių apsaugos pagrindų
ĮSTATYMO naujoji redakcija sąlygojo tai, kad per pusės metų
jo galiojimo laikotarpį iš šeimų buvo paimta daugiau negu
1000 vaikų. Toks reiškinys sukūrė socialinę įtampą Lietuvoje.
2. Šiuo metu grubia institucine prievarta yra kėsinamasi į
tokias konstitucines vertybes, kaip šeima, motinystė,
tėvystė ir saugi vaikystė.
3. Šią institucinę prievartą sąlygoja ne netinkami bei
neprofesionalūs vaiko teisių tarnybų veiksmai, ne
poįstatyminių aktų netobulumas, ne netinkamas pasirengimas
reformai, ne per mažas sistemos finansavimas (ką siekia
įrodyti reformą ginantys jos strategai). Ši institucinė
prievarta yra esminis ir objektyviai pagrįstas ĮSTATYMO
nuostatų bei šios reformos rezultatas.
4. Vaikų teisių apsaugos sistema yra sukurta įstatymiškai
suardant tėvų ir vaikų interesų vienybę bei ignoruojant
esminį – paramos šeimai – prioritetą. Šios reformos objektu
tapo ne šeima, o vaikas kaip atskiras individas. Tuo tarpu
šeima tapo pagrindinė potencialiai vaikui nesaugios aplinkos
erdvė, kuri nebėra organiškai būtina jo teisių visumai,
visapusiškam vystymuisi ir laimei.
5. Nepagrįstai išplėsta smurto sąvoka į latentinių
nusikaltimų statistiką leidžia įtraukti didžiąją dalį
Lietuvos šeimų. Tokiu būdu latentiniais nusikaltėliais yra
paverstos ne tik šeimos auginančios vaikus, bet ir jų tėvai
bei protėviai, o mūsų tauta paverčiama smurtautojų tauta –
tai formuoja visuotinį psichologinį tautinio
nepilnavertiškumo bei kaltės jausmą. Būtent nepagrįstai
išplėsta smurto sąvoka ĮSTATYMU nustatytų institucinių
prievartos priemonių taikymo galimybę leido išplėsti
nekontroliuojamai.
6. Atsirado prievartinė paramos sistema, kuri tapo įteisintu
valstybiniu verslu, kuriame šeimos tėra paslaugų teikimo
objektas, o vaikas – prekė, aptarnaujanti naujai sukurtą „paslaugų
šeimai” sistemą.
7. Šia reforma iš esmės pasikėsinta į piliečių konstitucines
teises, laisves ir vertybes, skatinamas visuomenės teisinis
nihilizmas bei įstatymų negerbimas, ugdomas nepasitikėjimas
valdžia bei priešiškumas savo Valstybei. Todėl ĮSTATYMU
įteisintos vaikų paėmimo iš tėvų schemos panaikinimas iš
esmės tapo nacionalinio saugumo klausimu.
8. Valstybės kontrolė ir sankcijos turi būti pakeistos
valstybės pagalba vaikams per juos auginančias šeimas.
Valstybė privalo užtikrinti šeimos autonomiją, saugoti
šeimas ir vaikus nuo smulkmeniško kišimosi į jų privatumą,
užtikrinti garbės, orumo ir reputacijos apsaugą ir
konstitucinę tėvų teisę nevaržomai auklėti vaikus pagal savo
dorovinius bei religinius įsitikinimus.
9. Vaiko teisių apsaugos pagrindų ĮSTATYMAS turi būti
panaikintas arba iš esmės pakeistas. Nuo šios teisėkūros
turi būti kategoriškai nušalinti asmenys, kurie yra susiję
su šiuo paslaugų verslu per įvairias pinigų įsisavinimo bei
finansavimo schemas.
Kauno
forumas
Asociacija “Vardan šeimos“
ŠIS PUSLAPIS
DAR BUS ŽENKLIAI IR GAUSIAI PAPILDYTAS - APSILANKYKITE DAR
KARTĄ VĖLIAU IR DAŽNIAU
NUORODOS
Arvydas Juozaitis. Lietuvos šeimoms —
socialinę inžineriją?
2019-01-31
Konferencija „Romualdas Ozolas – valstybės kūrėjas“ 15min
jubiliejaus aprašymas su video
Šios konferencijos
trumpiausioje
kalboje Arvydas Juozaitis papasakojo, kaip R.Ozolas turėjo
būti DEMOKRATIJOS SEISMOGRAFAS ir turėjo būt išstinktas Sąjūdžio
seimo purmininku. Bet kas nutiko - visi apie tai nutyli. 1989 m.
gegužės pabaigoje, prieš delegacijai vykstant į Maskvą po
pusmečio pagal oficialų susitarimą R.Ozolas turėjo užimti
Sąjūdžio seimo tarybos pirmininko vietą. ... Bet per
vienos Sąjūdžio seimo sesijos pertrauką Vytautas LANDSBERGIS,
TIESIOG, VALDŽIĄ PAĖMĖ Į SAVO RANKAS, sukvietęs tarybą ir
net neskaičiavęs kvorumo, pasakė, kad Romualdą Ozolą nori
paskirti savo pavaduotoju. Tada R.Ozolo ištikostabas - pradėjo
trūkčioti pečiai. Tai buvo VALDŽIOS UŽGROBIMO AKIMIRKA. Ir
visi tada buvo visi priblokšti, vyko kažkoks sutrikimas - niekas
tada nieko nepasakė. Tada V.Landsbergis padėkojo ir tylos
minutėje išėjo. Taip V.Landsbergis tapo "vadovu", kurio mitą
kuria iki šios dienos visų moralės sąskaita.
Lietuva mini Persitvarkymo Sąjūdžio 30-metį. Ta proga Vilniuje
atidengta atminimo lenta „Sąjūdžio žinioms“ - pagrindiniam
Sąjūdžio leidiniui, nušvietusiam šio judėjimo veiklą ir idėjas.
Puidoko konf
15min studijoje – prezidento posto siekiantis
Arvydas Juozaitis
15min studijoje –
TS-LKD išrinkta kandidatė į prezidentus
I.Šimonytė
Puidoko konf
DELFI
Dėmesio centre: apie augančias politines ambicijas
Juozaičiu
Kadangi su Dabašinsku ir aš diskutavau, tai :
Mes ne prieš, bet...“: kryžminė
A.Juozaičio apklausa atskleidžia, kas ji
Juozaičio
paskyroje
2016-ųjų balandį „Lietuvos ryte“ buvo publikuojamas
Laimos Lavaste interviu su tada darbą baigusiu vidaus
reikalų ministru S.Skverneliu.
Tačiau jūsų laikais vyko ir gėdą policijai darantys dalykai.
Aukštų policijos pareigūnų šutvės, neužkirtusios kelio
Garliavos žudynėms, teismų farsas. Jų melavimai, dokumentų
dingimas teisme, šokiruojantys išteisinamieji nuosprendžiai,
kai teisėjas – buvęs jų pavaldinys. Tad girtis, kad
policijoje atsirado daugiau skaidrumo, lyg ir neturėtumėte?
– Taip, kai kurių aukštų pareigūnų buvimas policijoje tikrai
buvo nesusipratimas. Jei kalbame apie Garliavos istoriją, aš
laimingas, kad mums pavyko vaiką grąžinti mamai. Nes kai
žinojau, kaip buvo suplanuota paaukoti mergaitę, kiek
politikų čia yra įsivėlusių, plaukai šiaušiasi. – Bet iki
šiol tai neišdrįstama ištarti garsiai? – Gal kada nors
parašysiu tai, kas dar nėra paviešinta. Tiesa netruks
išaiškėti.
Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto pirmininkė
Rimantė
Šalaševičiūtė siūlo numatyti galimybę taikyti vaikui
laikinąją priežiūrą ir dėl tėvų gydymo ar laikino išvykimo
Galima pasidinti |
Nemira PUMPRISKAITĖ:
– Ar jums neatrodo, kad jūsų abiejų dalyvavimas gali
vis dėlto sutrukdyti arba jums abiem, arba tam
pačiam S. Skverneliui, iš tos pusės einantiems? Ir
tada dešinieji abu, t. y. I. Šimonytė su G. Nausėda,
pateks, o iš jūsų – nė vienas? Ar taip gali
atsitikti, ką manote?
N. Puteikis: S.
Skvernelis yra dešinesnis ir už G. Nausėdą, ir už I.
Šimonytę, tai jie trys ir kausis dėl to paties
rinkėjo, o mes kausimės dėl kito. Mes - dėl tos
daugumos rinkėjų, kurie kenčia nuo tokios turčių
globojimo politikos.
|
Pumprickaitė kalbina
M.Puidoką ir N.Puteikį |
Dainius
Kepenis su Rimvydu Paleckiu |
Ramūnas
Karbauskis spie tai, kasd su .S.Skverneliu II-jame tuse
kovos
2019-02-12 Signataro Bronislovo
Genzelio spaudos konferencija apie konstitucinio teismo
išplitimą teismokratijos susidarymą
Nijolės
Oželytės įžvalgos minint Garliavos šturmo
pusmetį
pasakoja
apire grupuočių kovos pasekmes
Istorinė
klaida
Apie Garliavą ir homoseksualum
nuo
D.Kedžio iki G.Ilgūno mirties
287*Lithuania
/Lietuva/and the World [2010.04.20-2010.05.09] Vol.2
Ar
gali būti, kad kruvinąjį nusikaltimą atlikio
ne Drąsius Kedys? ( 0:45 ištariama tai)
L. Lavastė: Stankūnaitė
paliko dukters kapą ir liko vienintelė gyva liudininkė
2013-08-25
Paskelbta 2009-10-22
Drasius
Kedys, in varstă de 37 de ani, este un lituanian devenit
erou naţional după ce a avut curajul să infrunte statul: el
i-a impuşcat pe judecătorul şi politicianul care i-au
molestat fetiţa de doar patru ani, după ce poliţiştii "nu au
reuşit" să rezolve cazul
|
Kad neįmanoma nuo to šlaito
nusiristi,
šio video
apie vietą, kur rastas D.Ledžio kūnas, autorius mano buvęs F.b. draugas,
rašytojas iš Tytuvienų Vadimas Juška keistai "nusižudo".
Man taip pat teisėjo Audriaus Cinino F.b.temoje apie jo
tiriamą bylą irgi buvo pagrasinta, kad "pabaigsiu
savižudybe kaip tąsai V.J". Tą grasinimą-įspėjimą iš
kart trisėjas A.Cininas ištrynė, kaip ir kitus
nekorektiškus komentarus visad ir daug trindavo. Kai aš
pats tiriau tą šlaitą ir kalbėjausi su viršuje
gyvenančiais žmonėmis - jie taip pat man patikino, kad
po talkos jie naktavojo-nemiegojo ir būtų girdėję šunų
lojimą, jei velionis A.Kedys būtų bridęs per jų
pasėlių lauką - būtų ir
|
|