Į puslapį ŠVENTĖS KAIMUOSE
 
ir SPORTAS KAIMUOSE

Dviračiais į Plutiškių šventę.
Šventė vyko liepos liepos 19 d.


Į tinklalapio PRADŽIĄ


Šalmai jau būtini Lietuvos keliuose

Šalmas


Jaunoji Sūduva ir du mažieji orientacininkai

 
Ir taip pat Sporto centro direktorius ....
 

Kontrastas

Lai dviratis pailsi

Tendemas

Pedalai
 

Ant kelio kurmis negyvas!

Šalutinis keliukas

"Tour de France" etapas į Plutiškes

Etapo lyderis
     


Europoje labai visi domisi tradicinėmis "Tur de Franc" lenktynėmis.


Daugiametis šių lenktynių nugalėtojas garsusis JAV dviratininkas Lance Amstrongas.


Dabar lyderiu tapo ispanas Alberto Contador.


Andy Schlek dabar antroje vietoje - stengiasi pavyti lyderį, bet kol kas jam tai nesiseka.


O lance Amstrongo kol kas nėra tarp lyderių - po pertrauko ir 38 metų dviratininkui tapti vėl lyderiu jau nėra lengva 


Garsusis L.Amstrongo žiestas - garsiausio pasaulyje dviratininko pastarajame dvidešimtmetyje.

Tur de Franc dviračių lenktynių dalyviai finišuos liepos 28 d. Paryžiuje Jelisejaus laukuose.


Štai ir finišavome šventėje


Iššūkis 4-iems ratams Sūduvoje

Sveikatos labui


4 ratus ar pakeis 2 ratai?


Šventė kamo gatvelėje


Gėlė

Įvairialapis žiedas

Dieviškoji proporcija

 

Skaičius fi

Aukso pjūvis

Gatvėje vėliavėlės

Vainikas


Seimo nario sveikinimai


Šventės vedėja
   

Gražiausios sodybos prizininkė

Lietuvai 1000

Lietuvai 1000-2

Sveikinimas nuo Marijampolės apskrities

Su dviračiais atvyko. Bus gera proga pamąstyti apie dviračių problemas Lietuvoje.,


daina Lietuvai


Diptikas-
1


Diptikas-
2


Plutiškių moksleivių foto mene nestandartinis braižas


Iš atminties neištrinsi


Parašyta


Per amžius ...


Iš praeities ...

 


Natiurmortas

Atokaita

Ar moki plaukti?

Moku!
       

Plutiškių mamos

Pavėsyje

Jėga

Ištvermės jėga

Jėgos romantika


Brangi džiaugsmo akimirka


Brangios sekundės baigėsi

Gyvas kiemas
 


Panorama


Nieko sau!

       

Kanč
ia

Kam juokas, o kam ir pamąstyti

Tokia maža. o ... !

Mažosios ir visų džiaugsmas

_Žiūrėkite, dar kelia

Nurodymas

Bus linksma

Dizertyras

Pasiruošimas

Stiprybės vaizdai

Kalnapilis

Aršiausias-1

Aršiausias-2

Aršiausias-3

Aršiausias-4

Pergalė

Pasiruošę?

Aistruolių komanda

Ir viens, ir ...

Emocija

Virvė ilgėja

Ir čia viena mergaitė

Grožis

O čia tai bent

O kas ten, virvės gale?

Ar lygios jėgos?
   

Stipriausi

Prieš apdovanojimus

Galiūnių apdovanojimas

Ovacijos jauniausiajai

Dainos aistra

Jauni ir ne

Mamų šokis

Daina šokiui

Atlikėjos

 


Detalė

Paukščiai

Šokančios mamos-
2

Šokančios mamos-
3

Šokančios mamos-
4

:Šventė tęsiasi

Dviratis pas mus dar neišrastas

           Į tradicinę Plutiškių vasaros šventę skirtą Lietuvos 1000-mečiui Kazlų Rūdos jaunimo klubas "Jaunoji Sūduva" nutarė nuvažiuoti dviračiais. Prie šios akcijos prisidėjo ir savivaldybės Sporto centro du mažieji orientacininkai - Kazlų Rūdos pradinės mokyklos absolventai Liveta JURAITYTĖ ir Paulius RAGINA. Jiems dviratis jau ne naujiena, jiedu jau du kartus yra dalyvavę respublikiniame dviračių krose vykusiame Kazlų Rūdoje. Aišku, dviratis, tai ne pagrindinė sportavimo priemonė. Yra tokia sporto šaka - orientavimasis kalnų dviračiais. Josios pasaulio čempionatas vyks rugpjūčio  9-16 d.d. Izraelyje. Teks pergyventi už mūsų šalies rinktinę ir vieną jauną sportininką Vykintą ČELKĮ, kuris yra dalyvavęs prieš porą metų Kazlų Rūdos mero taurės kroso varžybose. Jis tą taurę trečios vietos ir buvo iškovojęs, nežiūrint to, kad dar jaunių amžiaus. Pernai Europos orientavimosi dviračiais čempionate tarp jaunimo jis buvo iškovojęs aukštą ketvirtą vietą. Vykintas garsių Lietuvos dviratininkų palikuonis - jo senelis ir tėvelis buvo geriausi mūsų šalies dviratininkai ir treneriai. Gaila, mūsų vaikučiams bandyti save šioje romantiškoje orientavimosi dviračiais sporto šakoje dar kol kas nėra galimybių. Juk žemėlapiui laikiklis-planšetė kainuoja tiek, kiek dviratis Maximoje. O rankoje žemėlapio nelaikysi, kai reikia su bėgiais ir stabdžiais ištysai trasoje dirbti - į žemėlapį suorientuotą patogiai akį turi užmesti akimirksniu tik važiuodamas.  Kitaip nepalenktyniausi stoviniuodamas ir pakaušį besikrapštydamas.
            Norėtųsi atkreipti dėmesį į "Jaunosios Sūduvos" šios akcijos reikšmę. Mat dviratis mūsose dar nėra labai populiarus. Prisiminkime prieš keliasdešimt metų Kazlų Rūdą, kai vos ne kiekvienas gyventojas turėjo dviračius, jie visur riedėdavo miško keliukuose. O dabar į parduotuvę mūsų gyventojai verčiau su automobiliu atvažiuos, nors iki josios tik vos keli žingsniai iki josios. Pažvelkime bet kokį dokumentinį filmą apie Skandinavijos, Olandijos, Danijos didmiesčius. Pėsčiųjų ten žymiai mažiau nei su dviračiais važiuojančiųjų. Nepopuliarus dviratis ir visoje Lietuvoje. Pagal dviračio naudojimą poilsiui ir buičiai mes, lietuviai dar labai toli esame nuo Europos. Todėl labai reikia vertinti šią "Jaunosios Sūduvos" akciją populiarinant dviratį, pirmiausia, kaip nuostabią poilsio ir sveikatos stiprinimo priemonę. Tai patvirtinti galiu ir aš - šių eilučių autorius. Man teko su dviračiu apvažiuoti pusę Lenkijos ir rytų Vokietijos pakraščiais, o taip pat minti dviratį ir į Čekiją, per josios Sudėtų kalnus prariedėti - grožėtis tikruoju jų grožiu. Iš jokio automobilio langų nepajusi tų kalnų didybės, jei pats nepaprakaituosi įkopdamas su pedalais į stačiausius ir ilgiausius pakilimus, kur aukštai virš jūros lygio labai gaivus oras ir nuostabiausi vaizdai. O leidimasis nuo kalno serpantinais su nepakartojimais peizažais taip pat nuostabiai kvapą gniaužia. Viso to grožio neišpasakosi keliomis eilutėmis. Ten kalnuose visur pilna dviratininkų takų, kiekviename žingsnyje sutinki pavienius ir grupėmis dviratininkus. Net lygumų laukuose netoli didelio miesto Olomoucas, kur kukurūzų didžiausi plotai, laukus skiria nuostabūs asfaltuoti keliai, kuriuose mašinų beveik nesimato. Juose karaliauja tik dviratininkai, vieni pavieniui po prakaitu sukdami pedalus, kiti grupėmis, organizuotomis sportinėmis grupėmis, kurias palydi ir treneris su keturrate priemone. Pavažinėjus tais laukais, aišku kaip dieną, kad visi dviračių mėgėjai laisvu laiku lekia į užmiestį pasportuoti. Tokių sportuojančių didžiules aibes sutikdavau ir Lenkijos keliuose - ypač Pietų Lenkijoje. Ten taip populiarus dviračių sportas, kad labai dažnai sutinki seną ir jauną įsivilkusį į nuostabų sportinį aptakų elastinį kostiumą ir sukantį pedalus tik dėl sporto. Sportuojančius sutikdavau net senelius su anūkais! Vakarų Lenkijoje sutikdavau daugiausia dviratininkų turistų grupes, daugiausiai keliautojus iš Vokietijos. Ne mažas dviratininkų grupes, mažas grupeles ar pavienius keliautojus sutinki vos ne kas keletą minučių. Vienus iš priešaisatvažiuojančius sveikini, būtinai pakeldamas ranką - tokia jau tradicija, kitus lenki ar tave lenkia. Labai dažnai su pakeliui pavažiuojančiais pasišneki, bendraminčių sutinki kiekviename žingsnyje. Patikėkite, visiškai ne nuobodu keliauti su dviračiu vienam, pašnekovus visad susirasi. Reziumuodamas galiu pasakyti, kad dviračius daug kas ima vasarą, įvarę į garažus automobilius ir per atostogas prie jų daug kas net neprisiliečia - nori pailsėti visapusiškai.
       Liūdna pasidaro, kai pervažiuoji sieną ir įvažiuoji į Lietuvą. bendraminčių keliaujančių ar sportuojančių jau nesutinki, o į tave visi žiūri su nuostaba, kažkaip keistą savijautą pajunti savo Gimtinėje iš karto.  Dar keisčiau, kad tik įvažiavęs į Lietuvą plentu riedėdamas vos nenuverčiau miškovežio su rąstais. Galėjau nuversti, nes mano dviratis irgi buvau pakrautas. Gerai, kad pavyko į griovį nusiversti - taip išvengiau susidūrimo su iš šalikėlės pagrindiniame kelyje užtvėrusiuoju staigiai ir netikėtai. Tokių kuriozų, kad nesiskaitytų su dviratininku, ten; Europoje dar neteko matyti. Visur vairuotojai itin atidūs dviratininkų atžvilgiu - tai ne taip, kaip pas mus, pradeda nervuotis, plūstis, kai pamato riedantį dviem ratais. Kad dviratininkai būtų labai pastabūs, ne veltui dabar yra reikalavimas ryškias liemenes dėvėti. Be to ir šalmas - tai net pati būtiniausia saugos priemonė. Ypač Lietuvos miestuose pavojinga, kai lenki stovintį transportą, žiūrėk, netikėtai tau dureles vairuotojas atidarys ir įsipjausi į aštriausias su dviračiu. Ypatingai labai skaudi trauma gali būti, kai didelio sunkvežimio duris atidaro, kurios su aštriausiu kampu gali perbraukti per pakaušį. Gaila, bet mūsų vaikams dar negalima įtikinti, kad važiuojant su dviračiu privalu šalmą dėvėti. Pirmiausi, tai didžiausia "gėda" - kaip čia atrodysiu ... Kiek problemų turime, mes, masinių dviračių varžybų organizatoriai, kad net į krosą vaikai atvažiuoja lenktyniauti be šalmų. Ir reik juos suprasti, bent Kazlų Rūdos prekyboje šalmas dar deficitas. Ne kiekvienas žino, kad yra viena padėvėtų prekių parduotuvėlė, kurioje pilnas maišas šalmų, bet jie tik dėl vaizdo, praktiškai dėvėjimui ir saugai netinkami.
          Labai didelį nesiskaitymą su dviratininku pajunti, ypač, Kazlų Rūdoje. lenkia tave automobilis ir tuoj pat pasuka į šalikelę, užtverdamas netikėtai dviratininkui kelią. Tik imk ir trenk tokiam su ratu į dureles! Tik, kaži, katras labiau nukentės? Net ir dabar, šios akcijos metu, nežiūrint, kad dviratininkų kolona važiavo su ryškiu ženklinimu, vienas automobilis aplenkė tris dviratininkus ir tarpelį kolonoje atradęs, staigiai užsuko į Bebruliškių kelią. Gerai, kad vaikučių stabdžiai buvo geri, sureagavo juos paspausti. O kelias link Ąžuolų Būdos ypatingai pavojingas. Transporto srautas intensyviausias, kelias siauriausias su vientisa juosta viduryje ir jeigu atvažiuoja iš priešais automobilis, lekiančiajam didžiuliu greičiu kito varianto nėra, kaip dviratininką "nuskinti". Negi išlėksi į priešpriešinę juostą ir susidursi su kitu automobiliu dėl dviratininko? Avarija bus dar skaudesnė. Todėl tėvai itin nenori, kad vaikai važiuotų šiuo keliu. Ne veltui šiame kelyje yra didelis užrašas, kad tai pavojingiausias ruožas - labiausiai čia žūstama. Kur tai apie 80-tuosius metus šiame kelyje žuvo ir mano vaikystės draugas, su kuriuo Pilvėje vėžiaudavau, ir kuris, gyvenantis Senažiškės kaime sugalvojo dviračiu pavažiuoti į Kazlų Rūdą apsipirkti. Taigi aš galiu pasakyti, kad čia; tarp Kazlų Rūdos ir Ąžuolų Būdos tokio pavojingo kelio dviratininkams minėtosios Europos keliuose dar neteko regėti, kad tokio didelio intensyvumo kelias neturėtų specialiai dviratininkams skirto takelio. O juk gyventojai čia labai dažnai su dviračiu priversti rizikuoti - juk į sodus negi su automobiliu ar autobusu važiuosi?
             Šios akcijos vienas iš organizatorių - Sporto centro direktorius Giedrius Bielskus susirūpino, kad vaikams šiame kelyje nesaugu. Su mažyliams teko atsiskirti, palikti koloną ir minti smėlėtais miškų keliukais. Tai bent, gavosi, vaikams treniruotė - tikras dviračio valdymo meistriškumo ugdymas, kai reikia išminti per smėlį, kai lietaus miškas jau seniai regėjo. Tik, štai, dar vienas netikėtas įvykis, vaikučiui bėgiai visiškai naujame dviratyje nepersijunginėjo. Pasikrapščius, paaiškėjo, kad reikia specialios dirbtuvės - tokių dviračių Kazlų Rūdoje niekas nemoka taisyti - reikia jiems ypatingų įrankių, prietaisų ... Jei kas nors atsitinka naujai pirktajam iš Maximos dviratukui, vėl į parduotuvę bėk ir pirk vėl iš naujo. Net ir miestų specialiose dirbtuvėse, kuriose eilės didžiausios, pigius dviračius niekas nenori taisyti. Remontininkai siūlo pirkti naujus dviračius, kainuojančius kur kas brangiau nei automobiliai. Su tokiais dviračiais pajusi tikrą "pedaliavimo" malonumą - tik su labai brangiu dviračiu galima ir rezultatą sporte pasiekti, kai jo detalė kiekviena labai ypatinga.
          Miškais iškirtus į seną ir platųjį traktą "Sankt Peterburgas - Varšuva", automobilių eismo intensyvumas tarp Kauno ir Marijampolės pasirodė daug kartų mažesnis nei anksčiau minėtu keliu į Kazlų Rūdą. Net keista, kad svarbesnėje magistralėje automobilių žymiai mažiau. Mat šalia yra pagrindinė nauja magistralė ir senuoju traktu tik vietinės reikšmės transportas neskubantis. Na, o pro Gudelius pasukus link Plutiškių, vaikus nustebino labai smulkiagrūdis asfaltas. Kaip būtų nuostabu juo su riedučiais! Toks asfaltas ir riedslidininkams didelis deficitas. Kelionėje po Čekija vakarais daug sutikti tekdavo riedslidininkus su slidininko lazdomis ir ilgomis riedslidėmis, panašiomis į slides riedinėjančius. Juk slidininkams ir vasarą reikia treniruotis - slidinėjimo mėgėjų Europoje daug kartų daugiau pagal gyventojų skaičių, nei pas mus Lietuvoje. O kiek jų mes turime Kazlų Rūdoje? Kur dingo iš Kazlų Rūdos slidinėjimo varžybos? Pamenu, kai buvau paauglys ir Jonas Marcinkevičius, mūsų savivaldybės metraštininkas, tada buvęs žinomas Lietuvoje ėjikas ir slidininkas, atlikdamas pedagoginę praktiką apie 1960-tus buvo surengęs slidinėjimo varžybas per Vokiškus kalnelius ir finišas buvo miesto parke. Kiekvienoje sodyboje būdavo slidės - slidinėjimas buvo mėgstama pramoga. Kodėl dabar iš Kazlų Rūdos buities išnyko slidės? Klausimas labai susijęs ir su dviračio problema mūsuose.
        Minantys mažyliai kelyje atrodė lyg kokie rimti dviratininkai - lenktynininkai. Kai riedėdavau Lenkijos ar Čekijos keliais, visur užėjus į kavinę per televizorių galėdavai stebėti garsiausias pasaulyje tradicines Tur de Franc daugiadienes lenktynes Prancūzijos keliais. Tai neišpasakyto grožio transliacija, kai televizijos kamera seka paskui dviratininkus, televizijos žiūrovas matydamas prabėgančius vaizdus pasijunta lyg būtų pats toje dviratininkų kolonoje. Šio transliacijos grožis kaip tik ir skatina gyventojus domėtis dviračiu sportu. Gal ne vienas užsimano tapti tokiu, kaip garsenybė iš JAV Lance Amstrongas, daug metų tapdavęs nugalėtoju nuostabiuose Prancūzijos keliuose. Po ilgesnės pertraukos dabar šis 38 metų veteranas jau ne lyderis - pirmauja dabar ispanas Alberto Contador. Liepos 28-tąją dieną Paryžiaus Jelisejaus laukuose finišuos šios daugiadienės. Kas iš Kazlų Rūdos tą nuostabų reginį pamatys?  O iš kur mūsų mažyliams gauti fantazijas apie dviračių sporto grožį, kai per vietinę žiniasklaidą (televiziją) tokių reginių nerodo!? Paklauskime, kodėl Kazlų Rūdoje nėra televizijos kanalo "Eurosport"? Negi Kazlų Rūdos didžioji Lietuvos giria dar nepriklauso Europai? Kodėl pačio įdomiausio kanalo nerodo vietinė kabelinė?
          "Lenktynių" etapą į Plutiškes teko nutraukti, kai priartėjome Viva Baltika magistralės. Kaip tik ant kelio gulėjo negyvas kurmis, perspėdamas vaikučius, kad kelyje reik būt atsargiam. Perkirsti šią magistralę buvo ypatingai ne lengva. Automobilių srautai iš abiejų pusių beveik be pertraukos ir pertraukėlė labai apgaulinga, kai toli matomas automobilis neįprastu dideliu greičiu labai greitai artėja - gali nespėti perkirsti magistralės. Ypač vaikai dar neturi atriedančio transporto pojūčio greičio - jiems atrodo, kad transportas stovi. Šį eismo psichologijos dėsnį aiškindavo savo paskaitose a.a. mano tėvas, kuris dabar guli Kazlų Rūdos kapinėse. Apie eismo saugumą, tai plati tema, bet josios negalima ignoruoti, galvojant, kaip plėsti pomėgį dviračiams.
          Kai pradėjome artėti Plutiškių, stebino prasidedantis paviršiaus banguotumas. Tai Skriaudžių geomorfologinio draustinio pakraštys. Atminus į šventę, įspūdžių per akis. Koncertas kaimo gatvėlėje - mažiesiems keliautojams tai neregėtas įspūdis. Dviratininkų grupę pasitiko Seimo narys Mantas Varaška. Neatsitiktinai jis į L.R. Seimą yra išsikėlęs nuo "Jaunosios Sūduvos". Štai sveikinimo žodžiai skirti Lietuvos 1000-mečiui. Sunku susivokti, kokiame mes svarbiame laikotarpyje gyvename. Kaimo šventės šiluma liks dideliu įspūdžiu atmynusiems su dviračiu mažyliams. Atrakcijos, varžybos - nepakartojamas įspūdis. Jau ne kartą dalyvavusiai varžybose dešimtmetei Livetai nebuvo jokio jaudulio užsiregistruoti į sunkumo kilnojimo varžybas. Svarsteliai buvo ne sunkūs ir kiloti reikėjo maksimaliu greičiu, kad kuo daugiau atlikti judesių per 3 min. - tai jėgos ištvermės savybė, kuri yra svarbesnė nei maksimali jėga. Nepakartojamu Livetai įspūdžiu liks kaimo bendruomenės ovacijos, kai ją iškvietė apdovanoti; įteikė trečios vietos grąžų diplomėlį. Pasikalbėjome ir su seniūnu Arūnu ARLAUSKU - parodėme nuostabaus miestelio topografinį žemėlapį. Seniūnui, kaip kadaise sportavusiam orientavimosi ir turizmo sporte, pateikėme mintį, kad Plutiškių miestelis gali būti įdomus šalies orientacininkams, pravedant čia orientavimosi sprinto varžybas. Tokios pat įvyko neseniai Antanavo šventės metu. Simboliška, kad tik dabar Taivanio saloje pasibaigė Pasaulio žaidynės, kurios vyksta kas ketverius metus kaip ir olimpiados. Iš Lietuvos pastarąsias tris vykusias Žaidynes geriausią rezultatą buvo pasiekusi prieš 8 metus Japonijoje Giedrė Voverienė, kuri buvo iškovojusi labai aukštą individualiąją ketvirtą vietą ir su mūsų šalies estafetės komandoje buvo pelniusi sidabro medalį. Neatsitiktinai ji buvo Antanavo varžybų dalyvė, o Antanavo seniūno taurės nugalėtoju tapęs  Ramūnas ŠIMANSKAS buvo prieš 4 metus Vokietijoje vykusių Žaidynių Lietuvos rinktinės atstovas. Tokių žymių sportininkų galime savivaldybėje ir daugiau sulaukti, jei padėsime organizuoti respublikinius renginius. Juk Kazlų Rūdos girios vilioja labai rekreacinių sporto šakų mėgėjus. Šalia Kazlų Rūdos miesto nusimato rugpjūčio 22-23 dienomis respublikinės EKO maratono varžybos. Dalyviai įtint ilguose nuotoliuose rungtyniaus baidarėmis dviračiais ir bėgte, turės orientuotis ir įveikinėti gamtines kliūtis, naudojantis turizmo technikos elementais. Būtų labai malonu, kad atsirastų mėgėjų komanda ir Kazlų Rūdos, kuri nors simboliškai įveiktų nors vieną etapą dviračiais, baidarėmis ar bėgte. Apie šį numatomą respublikinį renginį sekite tolimesnius pranešimus. Visą informaciją galima bus perskaityti www.kazlusporto.puslapiai.lt. Šiame tinklalapyje pamatysite daug nuotraukų ir iš šios Plutiškių bei Antanave vykusių švenčių.

Vytenis ALEKSANDRAITIS
Sporto centro treneris-sporto mokytojas  

Pažiūrėkite - koks reljefas- žemės paviršiaus bangos, bangos!

Plutiškių centras. ČIA galima peržiūrėti detaliai visą miestelį