|
Vilniuje-lėktuvo-katastrofos-aplinkybių-matavimų-analizė
per svarbiausių nutikimų aviacijoje
istorinę prizmę
kraštotyrininko ir keliautojo
iš Jonavos,
1966-1968 m. m. sovietinėje armijoje dirbusio
fotografu ypatingiems ir kosminiams skrydžiams,
bei fotografavusio iš radaro žūstantį kosmonautą Vladimirą
Komarovą,
o taip pat radaru fiksavusį pirmojo kosmonauto Jurijaus
Gagarino žudiką
bandomąjį naikintuvą Su-15 -tąjį (pagal
kosmonauto Aleksejaus Leonovo versiją);
ir todėl internetu tyrinėjusio įvairias katastrofas
Vytenio ALEKSANDRAIČIO
pastebėjimai skirti naujai paskirtam LR
Transporto ministrui Eugenijui Sabučiui
bei pirmajam LR Krašto apsaugos ministrui Audriui Butkevičiui
P R O L O G A S
dar
kuriamas PROJEKTAS, kuris čia nuolat pildysis
Atlikinėju
tyrimus, nes kariuomenėje buvau atsakingu už radarų-aukštimačių
priežiūrą bei jų opertatoriumi-aukštimatininku, o po kariuomenės
Jonavoje teko susipažinti su garsiu disidentu-keliautoju
ir rašytoju-tyrinėtoju Gediminu Ilgūnu, kurio Jonavoje
įkurtas apie 1966-1967 m. m. Turistų
klubas KGB bei LKP Jonavos RK tuoj pat tapo uždraustu. Todėl tą
Klubą 1969 m. pabaigoje man teko atkurti
(tai padėjo man dabar Šviesuolio vardu nominuotas Algimantas
Jucevičius), ir po to kelionėse, treniruotėse gamtoje bei
ekspedicijose teko domėtis Kraštotyra bei Orientavimosi sportu,
jam sudarinėti sportinius žemėlapius. O žlungant Blogio
imperijai - Sovietų Sąjungai, sportinių žemėlapių sudarymui teko
pradėti naudotis ne tik kosminėmis palydovinėmis nuotraukomis,
kurios tapo prieinamos visiems norintiems, bet Sovietų Sąjungos
žlugimas; buvusiomis sovietinėmis respublikomis, papildė
ir Tarptautinę orientavimosi sporto federaciją, nes jos nare
būti draudė KGB Maskvoje būstinė Lubianka. Todėl man 1972
m. teko būti Čekoslovakijoje ir Slovakijos Staryje spalavy
miestelyje stebėti tų metų Pasaulio orientavimosi čempionatą,
kuriame Sovietų Sąjunga niekada nedalyvavo iki jos subyrėjimo.
Pažymėtina, jog tada tuo pačiu metu, atkūrinėjant man KGB
uždraustą Jonavos turistų klubą, teko domėtis per Kraštotyros
draugiją, kodėl Jonavos ir Ukmergės sovietinių karių kapinėse
tiek daug yra palaidota karių, kurių didžioji dauguma žuvo
sąmoningai,
„tam, kad vokiečiams pasibaigtų kulkosvaidžiuose šoviniai ...“
- tuos žodžius 1970 m. pavasarį man pasakė tų beprasmiškų
žudynių liudininkas, gyvenęs Domininkavos vienkiemyje (jo
vietoje vėliau buvo pastatyta Jonavos statybos tresto
poilsiavietė-vila priešais Jurkonių km). Todėl aš pradėjau dėl
to beprasmiško Šventosios upės šturmo aiškintis su buvusiu
frontininku; LKP Jonavos RK II-uoju partijos sekretoriumi ...
Žabinu, kuris man išaiškino „ЗАГРЯД ОТРЯД“-ų paslaptį,
padėjusių vokiečiams žudyti savus karius, kurie mažiausiai
norėjo beprasmiškai žūti.
Todėl neatsitiktinai man ir minėtam A. Jucevičiui, organizuojant
1970 m.
Kauno miesto turistų sąskrydį; prie garsiosios Matelių rėvos,
- prie to vienkiemio buvo KGB suimtas Gediminas Ilgūnas (jis
vėliau tapo Nepriklausomybės signataru ir socdemų politikos
puoselėtoju), ir jam tada, kaip "liaudies priešui" buvo
uždrausta bendrauti su Turizmą puoselėjančių jaunimu, nors tada
atkūrinėjant tą KGB uždraustą klubą, man slapta teko
suorganizuoti, kad G. Ilgūnas pademonstruotų savo garsiosios
ekspedicijos; Lietuvos tremtinio bei garsiausio Sibiro
tyrinėtojo Jono Čerskio keliais kinofilmą, tada rodytą
per televiziją ir kinožurnaluose, kuris Jonavoje buvo uždraustu
rodyti. ...
Šį intarpą pagal Holizmo (VISUMINĮ) principą įterpiau todėl, kad
su tomis beprasmiškų sovietinių karių žudynėmis yra susietas ir
Pirmojo Lietuvos Prezidento Antano Smetonos sūnėnas Juozas
Krikštaponis, kuris tų beprasmiškų sovietinių karių žudynių
metu - 1944 m. liepos 20 d. prie Lėno kapinių miške rengė
Pirmąjį Partizanų sąskrydį ir pagal jo sesers Veronikos
atsiminimus, jos brolis į mišką ėmė tik tuos, kuriems grėsė
beprasmiškai žūti sovietinėje armijoje.
Apie pastarąjį dabar taip pat tyrimo studiją atlieku, nes jis
kartu su žydų tautybės atstovais iš Makabi klubo kartu daug metų
sportavo-rungtyniavo čempionatuose bei tarptautinėse varžybose
ir buvo garsiu disko metiku bei rutulio stūmiku - daugkartiniu
Lietuvos čempionu. Jis pastarosios rungtyje 6-iais centimetrais
1936 m. Lietuvos čempionate apstūmė garsaus dvarininko-agronomo
sūnų Vladimirą Komarą, kuris buvo garsiu ir kitų rungčių
lengvaatlečiu, o minėtais 1972-ais metais, man būnant
Čekoslovakijoje ir jos viešbučiuose stebint Miuncheno olimpinių
varžybų transliacijas, kaip ne keista, olimpiniu čempionu tapo
minėto J. Krikštaponio varžovo sūnus taip pat rutulio stūmimo
rungtyje ir taip pat savo tėvo Vlado ... vardą gavęs.
Kaip tik su šiuo olimpiniu čempionu toje Miuncheno olimpiadoje
susidraugavo geriausiai nuo Sovietų Sąjungos pasirodęs
Rimantas Plungė, kurio treneriu buvo kaip tik Juozo
Krikštaponio vardo rinktinėje žuvę ir jai vadovavusiųjų sūnėnas
Algimantas Baltušnikas, kuris J. Krikštaponiu pavyzdžiu
(gimęs ir augęs netoli J. Krikštaponio bei A. Smetonos gimtinės
Užulėnio) tapo taip pat garsiu disko metiku - du (2)
kartus Sovietų Sąjungos rekordininku, bet dėl to, kad buvo
garsių Partiaznų sūnėnu, todėl jam buvo uždrausta atstovauti
Sovietų Sąjungą olimpinėse varžybose, ir tai dar net dabar apie
tai slepiama Sporto enciklopedijoje, kai Rusijos Vikipedija kaip
tik labai apgailėstauja, kad žymiam sportininkui nebuvo
leidžiama atstovauti sovietų. (P. S.: kaip tik, tas A.
Baltušnikas, būdamas 1963-1965 m. m. Kauno politechnikume kūno
kultūros mano dėstytoju, mane ir sudomino domėtis lengvąja
atletika. Tuo ir baigiu čia prologą)
ŽEMĖS RELJEFO POBŪDŽIO ĮTAKA TRANSPORTO SAUGUMUI
Ypatingai atkreipiu dėmesį, kad Orientavimosi sporto pagrindą
sudaro reljefo aukščių skirtumų subtilybės, kurios, manau,
turi didelę įtaką ir aviacijos saugumui.
Taigi, įvykus pirmajai ir pačiai laimingiausiai š. m. Vilniuje
aviacijos katastrofai, nerimą kelia tai, kad tokia didelė
katastrofa, pagal žiniasklaidos pranešimus, kol kas manoma
„tik dėl piloto klaidos“. O tai, pagal Orientavimosi
sporto psichologijos dėsnius taip pat būtina nustatynėti
priežastis, NES ORIENTAVIMOSI KLAIDOS VISADA TURI PRIEŽASTIS.
Net garsiausi pasaulyje orientacininkai varžybose atlieka kai
kuriuos suklydimus ir laimi tas, kas jų mažiau atlieka. O „nurašynėti“
klaidas žuvusiems pilotams, buvo didelė mada sovietmetyje.
Panašiai buvo padaryta ir
2010-04-10 Smolenske laike Lenkijos
prezidento Lecho Kačinskio lėktuvo Tu-154
katastrofos, kuris buvo akivaizdžiai susprogdintas ore ir tai
labai akivaizdžiai matosi iš kosminių nuotraukų, padarytų tą
pačią katastrofos dieną, ir kitą dieną, kas matosi labai
aiškiai:
![](../gagarino-nuzudymas/laiskai/tyrimai/smol-2010/original-smol-2010.gif)
1
pav.:
šias nuotraukas ir dar dabar per GOOGLĘ galima pamatyti,
skirtingomis dienomis fotografuotomis,
į tą vietą galima nueiti per GOOGLĘ žemėlapį, bet
ten nuėję, pamatysite tik užaugusį mišką ir žuvimo
vietos paminklo atžymą, o taip pat pamatysite melagingą
- dabar visą pasaulį apgaudinėjantį dėl, neva,
„Smolensko beržo“, kuris iš tikrųjų privalo būti ten
pažymėtu kitoje gatvės pusėje pagal skrydį į tą
žuvimo vietą. To lėktuvo žuvimo vieta yra pagal
koordinates 54°49'26.57" Š 32°03'00.95" E ir tada, kad
šį dabar matomą katastrofos vaizdus pamatyti, reikia
kompiuterine programa Google-Žemė (Google-Earrh)
skiltyje
, bet |
Prašyčiau nenustebti dėl šokinėjančios
detalės - uodegos kylio pernešimo, tam, kada suklastoti
KATASTROFOS„tyrimą“.
Pirmiausiai, LĖKTUVAS NĖRA KRIŠTOLINĖ VAZA, kad subyrėtų
į šipulius, lyg,
„į
kietą paviršių“atsitrenkusi.
Juolab, lėktuvas ne
„į
uolą atsitrenkė“,
o į pelkėtą žemę turėjo įsirėžti ir privalėjo iškapstyti
pailgą kraterį, kuris turėjo tuoj pat vandehiu
užsipildyti, o visi keleiviai likti gyvi, tik su
išgąsčiu geru. Tačiau, jokios nuo fiuzeležo nėra žymės
minkštoje-pelkėtoje žemėje. O tai ir įrodo, kad LĖKTUVAS
ORE SUBYRĖJO TIK DĖKA SPROGIMO.
Kadangi lėktuvas pametė sparną irgi pirmojo sprogimo
metu (jam paneigti Rusijos sudaryta IKAO komisija
sugalvojo
„pasaką“-anekdotą, apie, neva,
„į
beržą atsitrenkimą“).
todėl lėktuvas be sparno dar labiau nukrypo nuo
nusileidimo tako ir apsivertė ratais aukštyn
, dėl ko vairavimo kyliu ir užkabino
žemę, ir su juo išrėžė griovelį, matomą nuotraukose.
|
Tačiau to kylio užkabinimo metu įvyko sprogimas
(archeologai atrado žemėje temperatūros paveiktas nuo sprogimo
šukes) ir todėl tas kylis sprogimo jėgos nurautas tapo atmestu
atgal. Todėl AKIVAIZDU, JOG KYLIS PRIVALĖJO SKRIETI
Į PRIEKĮ DĖKA INERCIJOS. O čia fizikos (mechanikos) inercijos
dėsnio priešingybė gavosi, nes
gavosi sprogimo jėgos
atmetimas atgal.
Todėl Rusijos spec. tarnybos tą kylį kitą
dieną ir pernešė, kad nebūtų sprogimo jėgos įrodymo ir
padėjo tą kylį prie žemės užkabinimo vietos, nors jei, neva,
„nebūtų sprogimo“, tai tas kylis, pagal elementariausius
fizikos dėsnius: pagal skrydžio inerciją; privalėtų būti numestu
į priekį. Todėl katastrofos vietoje pagal koordinates
54°49'26.57" Š 32°03'00.95" E galima ir net dabar per Googlės
palydovinių nuotraukų istoriją, aprašytą
1 pav, galima studijuoti katastrofos
vaizdus, geriausiai suvokiamus vaizdu iš kosmoso.
Net, ir, jei, atmetus sprogimo atvejį, tai vis tiek
rusai labai akcentavo dėmesį ė Smolensko aerodromo
prieigos reljefo įmantrumą, kaip, klaidinantį pilotus
aspektą, ypač, mažo ir visiško nematomumo (didelio rūko)
sąlygomis,
kurį matome
3 pav su
nebaigtu piešti reljefu, nes gerų kariškų žemėlapių prie
pat Smolensko internete surasti nepavyko.
Taigi, Lenkijos lėktuvui iš vakarų atskridus prie
Smolensko, reikėjo miestą apskristi ir prtadėti
l;ei9dimą`si nuo rytų, kur matome gana gilias griovas
kertančias, nes skrendama išilgai labai plataus Dniepro
upės šlaito, kuris yra išraižytas gana giliomis į
Dnieprą įtekančių intakų griovomis.
Taigi, Smolensko taip vadinamas ^Šiaurinis aerodromas
yra
3
pav kairėje
ir pats nusileidimo aerodromo taką maršrutas pagal
raudoną liniją yra sužymėtas
rudais skaičiukais, atitinkančiais lygį virš jūros lygio,
pagal Googlės-Žemė žemėlapio piovimą, pakeltą virš to
žemėlapio.
|
![](../gagarino-nuzudymas/laiskai/tyrimai/smol-2010/zemelapis-smolensko-aerodromo-rejefo-tyrimo-m.jpg)
3 pav.:
žemėlapis Smolensko aerodromo prieigos (nusileidimo)
reljefo tyrimo |
Taigi, tame
3 pav.pavaizduotame
pjūvyje matosi prie Smolensko prieigose jau
gilesnė ir platesnė griova, o paskutinioji mažiau gili
mažesnio intakiuko, krentančio į Dniepra statesniu
(didesnio kritimo) nuolydžiu. Visą to šlaito analizę
atlikau, pateikdamas to reljefo ir detalesnes
charakteristikas tokias: |
...
pav.:|
detalesnis per 4-ių
kilometrų ilgio reljefo pjūvis nuo Piskarichos upelio,
nuo kurio reljefas banguodamas, is kyla iki aerodromo
nusileidimo tako, kuris, kaip ne keista, pradeda lėkštai
leistis, kaip ir
Vilniaus
Kirtimų aerodrome. |
![](../gagarino-nuzudymas/laiskai/tyrimai/sm-10/sm-aerodr-reljef-priega-isdid-m.jpg)
... pav. |
![](../gagarino-nuzudymas/laiskai/tyrimai/sm-10/rys-1-smolensko-radijo-svyturio-ir%20lektuvo-montazas-triptikas-m.jpg)
4 pav.:
čia mano sukurtas MONTAŽAS vaizdumui su triptiku
iš 3-jų paskutiniojo Radijo švyturio
nuotraukomis bei įmontuotu Tu-154 lėktuvu prie
medžio, kurio viršūnę nukirto nukentė, o po to,
palietus radijo antenas, kurios sukibirkščiavo
ir tada, kaip tik lėktuvas pametė sparną. |
Tai,
būtent, rūko metu lėktuvas buvo, greičiausiai,
užvestas per žemai, ir todėl priešais
paskutinįjį Radijo švyturį kerta beržo viršūnėlę
taip, kaip pavaizduota
4 pav.
mano sukurtame, vaizdumo dėlei, montaže-triptike
iš 3-jų
nuotraukų. Toliau lėktuvas užkabina šio Radijo
švyturio antenas ar ieną anteną (nepamenu
skaitytą Švyturio liudininko pasakojimą), kad
kaip tik ir net sukibirkščiavo kabinimo metu. |
|
Todėl
prieš pat aerodromą paskutinioji griova yra su labai stačiu
šlaitu ir dar su kalvele, ant kurios ir yra paskutinis Radijo
švyturys:
:
Taigi, galimai ir
sureagavo sprogdiklis, sparnui nukirsti, per žemai
praskridusį šį Švyturį? Pagal lenkų tyrėjus,
sprogdiklis juostinis buvo įmontuotas sparno kuro bake,
kurį atrado ir kitame Prezidento tarnybos lėktuve, kai
tie abu lėktuvai praėjo Samaros (buvusio Kuibyševo, kur
netoli aš tarnavau) tų lėktuvų gamyklos remonto bazėje.
Nežinau, galiu teikti ir dėl kibirkščiavimo po kokių
kelių dešimčių metrų sprogimą sparne įvykusį? Bet, ar ta
hipotezė pasiteisintų, kai galingas sprogimas įvyko dar
antrasis ir galutinis, sudraskęs lėktuvą ir jo keleivius
į smulkiausius gabaliukus?|
Buvo liudijimas, kai vienas matė, jog sparnas skrido
sukdamasis, ir, atsitrenkęs į beržą, toliau bildėdamas
tarp medžių, nukrito toli jau lauke. Keista, kad tas
liudininkas lėktuvo nematė, nes buvo rūkas.
|
![](../gagarino-nuzudymas/laiskai/tyrimai/sm-10/skers-piuv-raudonas-m.jpg)
... pav.:
![](../gagarino-nuzudymas/laiskai/tyrimai/sm-10/pazeida-7-iki-visas-kelias-322-m.jpg)
... pav.:
pažeida 7 ir visas kelias 322
m ilgio nuo medžio viršūnėlės nukirtimo prie radijo švyturio,
matomo šios nuotraukos kairės viršuje
![](../gagarino-nuzudymas/laiskai/tyrimai/sm-10/bod-berzo-apl-1.jpg)
... pav.:
![](../gagarino-nuzudymas/laiskai/tyrimai/sm-10/ar-galejo-berza-taip-2.jpg)
![](../gagarino-nuzudymas/laiskai/tyrimai/sm-10/gel-berzas-daug-zmoniu-m.jpg)
... pav.:
![](../gagarino-nuzudymas/laiskai/tyrimai/sm-10/gel-berzas-vasar-m.jpg)
... pav.:
![](../gagarino-nuzudymas/laiskai/tyrimai/sm-10/katastrofos-vieta-su-reljefu-m.jpg)
... pav.:
Pagal nusileidimo tako prieigų reljefo skerspjūvį
(iš maps.lt), galima daryti prielaidą, kad dėl
katastrofos didžiausi kaltininkai yra nukentėję
gyventojai, nes jie GYVENA ANT NUSILEIDIMO TAKO
PRIEIGOS AUKŠČIAUSIOJE VIETOJE, į kurią privalo trenktis
visi besileidžiantys lėktuvai, kurie padaro nežymią
aukščių matavimų klaidelę. Taip, kad, jeigu dviaukščio
namo nebūtų buvę, avarijos nebūtų buvę, nes po namo
reljefas leidžiasi, kas matosi iš jo skerspjūvio: |
![](per-istor-prizme-i-kirtims-glisados-anal-triptikas-su-avar-m.jpg)
1-2 pav.:
šių dviejų nuotraukų diptike viršutinė palydovinės
nuotraukos pora su pjūviu, o žemutinėje reljefinio
vaizdo pora su pjūviu. Galima
šį triptiką pasididinti |
Po nuotraukomis skerspjūvis
atliktas išilgai nusileidimo tako viduriu, kurio ilgis 2,52 km ir po to
pjaunama toliau pagal tą tiesę.
Taigi, matome, kad lėktuvams leidžiantis į taką, nuo tos aukščiausios
kalvos, kuri yra 214,7 m virš jūros lygio, ant kurio dar nukentėjusiųjų
namas stovi (adr.: Žirnių 5)RELJEFAS IKI
NUSILEIDIMO TAKO IRGI LEIDŽIASI KARTU SU
LĖKTUVAIS, ir jau nutūpus, vis tiek takas nežymiai leidžiasi,
dėl ko lėktuvui pasunkintos stabdymo sąlygos ir tik tako pabaigoje
nežymus aukštėjimas.
Tai, kaip matome, IR KVAILAM TURI BŪTI AIŠKU, KAD TOKIOJE VIETOJE
NAMAS STOVĖTI AUKŠČIAUSIOJE VIETOJE NETURĖJO TEISĖS, nes su ratais virš stogo
skrydis yra labai pavojingas. Todėl nieko keisto, kad ant nusileidimo
tako trajektorijos daugiau čia gyvenamųjų namų nėra - visi kiek į šoną
per šimtą-du šimtus metrų.
TAIP, KAD JEIGU SAVIVALDYBĖ SIEKS TĄ NAMĄ ATSTATYTI, TAI JI SIEKS, KAD
IR TOLIAU AVARIJOS VYKTŲ DĖL TO NAMO, kuris anksčiau buvo vienaaukštis,
ir todėl už jo nekliūdavo su ratais ar sparnais to namo stogo. (Tai
alegorinę išvada, kurią dar tęsiu:) O kai
pasistatė antrą aukštą, tai ir įvyko katastrofa.
Tiesa, diptiko apatiniame pjūvyje matosi dar vienas gūbrelis,
kurio, greičiausiai, jo jau nėra, nes jis statybų metu gali būti
nukastas ir maps.lt dažnai reljefą rodo dar buvusį ankstesnį. Taip, kad
viršutinis to diptiko pjūvis yra už to namo jau švelnesnis ir todėl
tikimybė lėktuvui su ratais užkabinti yra mažesnė. Bet, kadangi reljefas
leidžiasi po to namo, todėl lakūnai virš to namo privalo kiek galima
žemiau nusileisti, nes kitaip, gali nesuspėti nusileisti iki nusileidimo
tako pradžios, kuris yra 197, 7 m aukštyje virš jūros lygio ir nuo to
namo iki tako pradžios yra tik km 1,35 km su 17,7 m skirtumu, arba šiame
nusileidimo ruože net su 13,11 m/km perkričiu, kaip tikroje slenkstėtoje
kalnų upėje. Palyginimui nusileidimo take žemiausias taškas yra 178,7 m
lygyje ties 1,9 kilometru tame take, kas sudaro irgi ne mažą 10 m/km
nuolydį. Ar lakūnams„smagu?“
tokiame nusileidimo take nusileidinėti - reik klausti specialistų.
Tačiau VISAS PAVOJUS DĖL MINĖTO GŪBRIO su namu ant jo, nes to gūbrio
prieigose Sparno gatvės pabaigoje, kur kerta glisados (lėktuvo
nusileidimo) trajektorija, aukštis virš jūros lygio yra 192,3 m virš
jūros lygi ir
2 pav. bei
3
pav. galima
„pasigrožėti“, koks status tos gatvės pabaigoje pakilimas iki
kalno viršūnės su nukentėjusiu namu:
|
![](sparno-gatveje-m.jpg)
3
pav.:
Sparno gatvės pabaigoje staigaus pakilimo vaizdas.
|
Tai žemesnis lygis, nei nusileidimo tako pradžioje, kuris pašoka iki
215,2m
virš jūros lygio su 22,9
m šuoliu
tik 150 m atkarpėle. Taigi šis šuolis yra labai
pavojingas, nes lakūnai gali jo neįvertinti su aukščio matavimo
prietaisais.
Tie prietaisai yra slėginiai, kurių parodymai priklauso nuo slėgio,
kurie tikro nuo žemės atstumo nerodo. Tikrą nuo žemės paviršiaus aukštį
parodo radarinis aukštimatis, kurio parodymai priklauso nuo nuo signalo
iki žemės ir nuo jos atsimušimo-grįžimo laiko. Bet skrendant dideliu
greičiu tokie staigūs pakilimai yra klastingi žemai skrendantiems
lėktuvams, nes juos įvertinti negali.
Toks pats aerodromas su klaidinančiomis griovomis yra Smolensko karinis
aerodromas, kuriame 2010-04-10
leidosi Lenkijos
prezidento Lecho KAČINSKIO lėktuvas.
|
galima
pastudijuoti |
|
![](auksciausia-vieta-pries-vienkiemi-m.jpg)
4
pav.:
nusileidimo trajektorijoje 214,8
m. virš jūros lygio aukščiausia vieta
yra prieš Tarpukalnio gatve |
![](o-prie-namo-m.jpg)
5 pav.:
o nuo Tarpukalbio gatvės iki
nukentėjusiojo namo kiemo per žmogaus
ūgį reljefas sužemėja iki
212,5 m virš jūros lygio; t. y.:
1,7
metru. |
Kaip matome, nuo
prie Tarpukalnio gatvės aukščiausios
214,8 m. virš jūros lygio vietos,
o už kelių šimtų metrų prie
nukentėjusiojo namo; jo kieme yra žemiau
tik per žmogaus 1,7 m
ūgį, kas yra visai ne daug.
|
|
O, kadangi nuo to
nukentėjusio namo Žirnių g-vės 5
link tos pačios
Žirnių gatvės reljefas
dar leidžiasi, tai galima manyti, kad
jeigu nebūtų to nukentėjusiojo
namo antrojo aukšto,
tai lėktuvas gal katastrofą būtų
išvengęs?
Taigi, kaip matome, kad nusileidimo
tako pati žemiausia
178,9 virš
jūros lygio vieta yra jau beveik
nusileidimo tako pabaigoje ir yra ne
mažas net 35,9 m aukščių
skirtumas. Ar tai
„normalu?“ - nežinau, nes nesu aerodromų
specialistu. Bet, manau, kad, vis tik,
nusileidimo tako prieigos gal galėtų
būti lėkštesnėje ir lygesnėje vietoje?
Ar
ne gali tarptautinė komisija uždrausti
šį aerodromą Kirtimuose dar prieš karą
sukurtą? Tada lakūnai leisdavosi tik
vizualiai ir pagal slėginius altimetrus.
Tada nebuvo radarinių aukštimačių, kurie
ypatingai gali dabar lakūną suklaidinti
dėl tokių didelių aukščių skirtumų
trumpoje atkarpoje.
|
6
pav.:
aerodromo nusileidimo tako žemiausioji
vieta jo pabaigoje
|
|
Detalesnei
analizei galima sulyginti katastrofos vietą
dabar su dronu nufotografuotą, palyginant su
nuotrauka iš kosmoso: |
![](su-dronu-katastrofos-vieta-m.jpg)
7
pav:
KATASTROFOS VIETA,
kurioje matosi kairėje apačioje prie
nukentėjusiojo namo išdegęs plotas, o
centre geltonos lėktuvo nuolaužos.
Tolumoje baltas plotas - tai sniego
patrankomis sniegu padengtas žiemos
slidinėjimo centras, onuotraukos kairėje
Tarpukalnio ir Ilgalaukių gatvių
sankryža. Dedešinėje palei beržyną
įvažiavimas į vienkiemį, kurismatomas ir
čia
8 pav.,
o lėktuvo skrydžio kryptis yra ir iš
kairės į dešinę.
.,
, , |
ŠOKIRUOJA nuolaužos, atsidūrusios
priešingoje skrydžiui pusėje, lyg, jos
nuo
„stebuklingo“
namo būtų
„atšokusios“ ir atgal atsidūrusios,
lygiai, kaip 2010-04-10 Smolenko
katastrofoje su Lecho Kačinskio
delegacijos lėktuvu įvyko, kai LĖKTUVO
ORE SPROGIMO JĖGA buvo didesnė, nei jo
inercijos skrydžio jėga.
Bet, čia labai panašu, kad
„katastrofa ne
leidžiantis, o kylant?“ gal įvyko? (Čia
retorinis klausimas, nes vaizdo
registratoriai fiksavo tik leidimąsi.)
O, gal, nuolaužos perneštos išvežimui,
gal, jos kitur buvo? Tik nuotraukoje
nesimato pakrovimo-kėlimo mechanizmų ir
nuolaužų perkėlimo simptomų kaip ir
nėra. Galima manyti, jog lėktuvas
užkabino namą sparnu, ir sprogimo dėka
įvyko staigus sukimasis? Tik kokios
milžiniškos jėgos tada į keleivių kūnus
gavosi? Kaip tokių milžiniškų jėgų į
kūną ir į organizmą situacijoje galima
buvo gyviems išlikti? Be to, ar
medžiuose yra nuo lėktuvo pažeidimų?
|
|
![](palyginimui-m.jpg)
8 pav.:
čia kosminė dabartinė maps.lt nuotrauka
palyginimui su
7
pav
|
![](cia-nuvo-garazai-or-tas-namas-m.jpg) |
![](2008-lyg-ir-vienaaukstis%20buvo-m.jpg) |
|
|